Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Najaar naar Tsjechië: verstandig?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 10-08-07, 22:00   #11
VIP Lid

Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
Gewoon gaan, Tsjechië is 365 dagen schitterend!
Volgend jaar 366 dacht ik,schrikkeljaar toch
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-07, 22:12   #12
Lid

Fotohuis's avatar

Nationaliteit:
Garantie's in deze periode kun je natuurlijk nooit geven maar wat Praag betreft ademt deze stad toch een hele aparte atmosfeer.
Of je nu op het terras zit of zoals in deze bijlage bij -22 graden C een fototje schiet. Praag heeft een aantrekkingskracht.

http://gallery.fotohuisrovo.nl/displ...?album=5&pos=0
Oud 10-08-07, 23:35   #13
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Eind oktober kan dat al koud en regenachtig zijn in Tsjechië, bovendien is het in oktober vrij vroeg donker, 1 uur eerder, dan in Nederland, laten wij ook dit te vermelden. Ben je een vroege vogel, dan heb je in de ochtend weer een uur voordeel, een uur eerder licht.

In Melnik zelf is wel wat te beleven, ook in de omgeving. Vul Melnik in onze Zoeken venstertje, je krijgt veel info. Vergeet niet het reisverslag van onze nieuwe aanwinst NICVANDERHEYDEN door te spiten, in het eerste deel van haar verslag is veel over Melnik e.o. geschreven.
Enkele wandelgebieden rondom Melnik:
- Kokorin dal
- de enige en de hoogste berg(je) in de buurt van Melnik is Øíp (459m), de Mekkaberg voor de Tsjechen. Een opvallend vulkaanverchijnsel.
Mìlník zelf is op een heuveltje, daar boven zal dat 200 m zijn.. .
Voor de burgten en kastelen, zoals Kokorin, Bezdez, Nelahozeves (?) is het te laat. Gesloten.
Maar een onschadelijk klim-uitstapje naar Àíp (15 km), Vrátenska hora (ook 15), Milesovka, 800m (ik schat 60 km bij Melnik vandaan), de hoogste berg van de Tsjechische Middengebergte (Èeské Støedohoøí) is ook te doen, weet ik uit eigen ervaring. Øip wordt op 1 januari na 12 uur zowat stukgelopen door de Rip-Mekka-gangers.
Milesovka is avontuurlijker, ontoeristisch, het eettentje daar boven is dicht na de zomer. Slechts twee gezellige soldaatjes en een meteoroloog voor het beheer van het meet en zendapparatuur en dan nog een lieve kat tref je daar boven. Heb ik nog een foto?
Zo was dat een paar jaar geleden.
De uitkijktoren op de Vratenska hora is weliswaar dicht in oktober, maar omdat de bladeren al hopenlijk er af zijn, heb je toch een uitzicht op de wijde omgeving.
Doe deze 'berg'uitstapjes niet, als het grijs en mistig is.
Ik ben ieder jaar in Melnik begin november, o.a. om mijn tuin winterklaar te maken. Ik ben in Mìlník geboren.

Toch Milesovka gevonden. Je ziet de weg naar boven en die leuke kat is er ook, zeg!
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg milesovka.jpg (191,8 KB, 8x bekeken)
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 07:34   #14
Volwaardig Lid

A3vW's avatar

Nationaliteit:
Het is prachig in Praag in de herfst sommige dingen sluiten in de herfst maar er blijft genoeg te zien hoor. Als ik de keuze had ging ik zeker in herfst of voorjaar, minder toeristen en zo mooi. Maar Pepo heeft helemaal gelijk wat betrefd het weer en het vroeg donker worden. In Praag is dat niet zo erg want dat is ook in het donker prachtig ( het allermooist tussen licht en donker).En er zijn genoeg restaurantjes om even te schuilen. Als ik je een tip mag geven ga een keer tegen zonsondergang naar de Zizkov tv-toren als je geluk hebt zie je de zon ondergaan, zo mooi. Je gaat met een lift naar een hoogte van 93 meter en kan heel de stad overzien een geweldige plek en tot s,avonds laat open.

Veel plezier in de stad waar ik zo graag verblijf maar nu even niet A3
A3vW is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-08-07, 14:39   #15
Nieuw Lid

Nationaliteit:

Hallo Forumbezoekers.

Wat zijn jullie tips fantastisch. Ik had nooit verwacht dat er zo 'levendig' op mijn vraag zou worden gereageerd. Heel erg bedankt daarvoor (Pepo bedankt voor je uitgebreidt verslag)!! Ik geloof dat ik het al eerder hebt gemeld maar wij (gezin van 4) hebben besloten 20 oktober af te reizen naar Tsjechie (omgeving Praag). Wat betreft de temperatuur daar gaan we zeker rekening mee houden. Ook het een uur eerder donker zijn dan in Nederland vraagt enige aanpassing maar Praag bij schemer lijkt ons ook heel mooi. We hebben een pension geboekt met eetgelegenheid.

We zijn razend benieuwd wat we ervan gaan vinden.

groeten,
Arie
Ariek is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed