|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Het ziet er leuk uit, moooie stenen hoor, die wil ik wel op de schoorsteenmantel, een pikhouweel en een helm gaan zeker mee volgend jaar, maar ik word uit de links niet gewaar of het toegestaan is om naar dit soort stenen te zoeken cq mee te nemen?
![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Fossielen en stenen zoeken
Mijn dochtertjes en ik hebben een voorliefde voor fossielen en stenen. Bij mijn oudste dochter is dat ontstaan nadat ze in het UMCG heeft gelegen, daar hebben ze stukken vloer die van belgische hardsteen zijn, en daar zitten fossielen in. In Tsjechië moeten ook fossielen voorkomen, maar ik zou graag de ervaringen van die hard Tsjechiëgangers vernemen.
In welke regio's kun je fossielen vinden? Mag je gewapend met een geologenhamer zelf op zoek, of mag dat alleen onder begeleiding? Zijn er regio's waar je (half)edelstenen kunt vinden en zo ja, waar? Alvast bedankt! ![]() Pippin |
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
|
Bij ons in Studenec is een steengroeve waar je (volgens mij) alleen na toestemming terecht kunt. Ik zal het voor je navragen.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Dat zou ik enorm op prijs stellen!
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
er zijn ook veel kraampjes waar ze stenen verkopen. vooral bij grotten enzo. en bij rots dingen.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Alleen..... die komen meestal niet uit de grot waar ze bijstaan!!!
![]() En het is zo leuk om zelf mooie stenen en mineralen te zoeken. Ik vind er persoonlijk helemaal niks aan om ze bij een kraampje te kopen, daar gaat het tenslotte niet om!! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pivonist
|
Is er dan niets te vinden op de vrije looproutes, genoeg steen en rots in Tsjechië.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
In Studenec kan je na werktijd wel terecht, maar alleen na een afspraak te hebben gemaakt. Men staat er echter niet te trappelen om mensen te ontvangen.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
ja al gaan je wandelen vind je ook genoeg mooie stenen, moet je wel ergens gaan waar het niet zo druk is. wij hebben een tuin vol met tsjechische stenen uit de natuur
![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
allemaal vriendelijk bedankt voor alle info.
We hebben best veel lol als we gaan zoeken in de groeves. En dan al die mooie mineralen, prachtig gewoon en mooie souveniers waar we geweest zijn. Het is geen steentjes zoeken maar echt met de hamer en beitel op pad voor iets moois. Leuk hoor we doen het num 2 jaar maar zijn er nu al vol van. we gaan naar Vrchlabi en daar zullen mogelijk ook wel groeves zijn. als iemand daar nog wat weet houden we ons aanbevolen. Genietend van het mooie leven groeten wij een ieder vanuit de Betuwe. Adri |
|
|
|
|
|