![]() |
|
|
#51 |
|
Administrator
|
Bekijk anders ook nog even de foto's uit Kutna Hora in onze fotogalerij:
http://www.tsjechie.net/photopost/sh...cat/521/page/2 |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Super Lid
|
Tegenover de beenderenkapel in Sedlec staat het bijbehorende klooster. Dit prachtige klooster kun je ook bezichtigen, er liggen tevens een paar gemumificeerde middeleeuwse bisschoppen (?)in katholiek tenue, in glazen kistjes.
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Lid
|
Wij zijn er afgelopen vakantie ook geweest. Erg indrukwekkend. Ik verbaas me er altijd over waar die priesters hun hobby in zoeken. Heb inmiddels wat rare zaken gezien.
Wij hebben deze kapel te voet opgezocht vanuit het centrum van Kutna Hora, is een flinke tippel. Zeker 2 kilometer langs een saaie rechte weg.. Maar wel de moeite waard. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Legende
|
Citaat:
Ik zoek het wel uit. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Actief Lid
|
Het zou genoemd kunnen zijn naar de orgelbouwer Jan Tucek. Hij woonde en werkte in de vorige eeuw in Kutna Hora en is vrij bekend.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Nieuw Lid
|
kútna hora ( botten kerk )
hallo.
ik ben ik de vakantie naar kútna-hora geweest , omdat ik een zeer sterk verhaal hoorde over een kerk die van binnen helemaal versiert zou zijn met menselijke botten. het bleek waar te zijn , en het schijnt een zeer grote tourisme aan te trekken , zowel uit het buitenland als binnenland . ik bemoedig het iedereen aan om er te gaan kijken , moch je er in de buurt zijn . voor kleine kinderen iets minder geschrikt . ps: foto;s komen nog |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Legende
|
Mocht je de website nog niet kennen, hier is ze dan en kan je nog eens alles bekijken. kostnice.cz
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
VIP Lid
|
zie ook de foto's op dit forum in de galerij
|