![]() |
|
|
#31 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
VIP Lid
|
Het eerdere in dit topic genoemde restaurant in Kutna Hora met uitzicht over de omgeving (het ravijn) heet tegenwoordig "U Varhanáre" en is ook een hotel. Het is een zusterbedrijf van het ertegenover liggende restaurant "Kometa". "U Varhanáøe" betekent voor zover ik heb kunnen nagaan "bij de orgelman". (Varhanik is organist) In het restaurant is prominent een toetsenbord van een orgel aanwezig, dus geen typemachine of i.d. Een verblijf op het terras is zaaaaaaaaaalig!!!!!!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Forum Freak
|
Bedankt Kees,
Ik wist het niet meer precies wat het was. Het is al weer een paar jaar geleden dat we er geweest zijn Maar heeft daar ooit een belangrijk persoon gewoond dat je weet, of zit ik er helemaal naast?groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#35 |
|
VIP Lid
|
Jeanne,
Ik denk, dat die beroemde persoon een orgelbouwer is geweest. Ik probeer zijn naam te achterhalen. Op http://www.hoteluvarhanare.cz/galerie.php kun je zien waarom het hotel heet zoals het heet. Zie de imposante serie orgelpijpen op de muur in het restaurant. Kees. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Forum Freak
|
Kees, het was inderdaad dit restaurant. Ik kan me wel het terras herinneren waar we van het uitzicht hebben genoten, maar meer ook niet.
Ik heb zojuist het foto album uit 2000 erbij gepakt en heb 1 (donkere) foto gevonden, waarop vaag, in een zijkamertje, een oude schrijfmachine te zien is met een plaquette erboven. Die orgelpijpen komen me echter niet bekend voor, maar ja het is tenslotte ook 6 jaar geleden dat we er waren en in die tijd kan er natuurlijk een hoop veranderen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
Ik zal over een paar weken eens gaan kijken of die schrijfmachine er misschien nog staat. We (mijn korfbalvriend Cor en ik) gaan dan weer een weekje naar Kutna Hora (hoop ik). Moeten dat nog regelen. Het is ook al weer zo lang geleden dat we er waren (half december)!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lid
|
Kan iemand mij vertellen of de Zilvermijn ook een site heeft en wat de kosten van een bezoek zijn
(ik kan het niet vinden) ![]() |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Forum Freak
|
ik weet niet zeker of dit de goede pagina is: http://www.kutnahora.cz/index.php?sec=3&cid=63 maar volgens mij is het museum een onderdeel van de zilvermijn.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lid
|
Whoow :snik: dat is in het tsjechisch, maar dat kan ik niet lezen.
Engels of duits is geen probleem of kan jij het voor mij vertalen? Het gaat mij om de entree en openingstijden. We willen 14-07-2006 een kijkje gaan nemen in Kutna Hora |
|
|
|