![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
wij gaan nog op vakantie naar tsjechie
wij gaan as vrijdag dag op vakantie met ons gezin en de 2 teckels
die op tijd zijn ingeent we gaan naar bozkovice 50 kilometer onder praag .we willen praag nog eens op ons gemak bekijken oa de dierentuin we willen naar terezin karlsstejn konopiste ook kutna horna en de grotten in beroune en het slappy stuwmeer nu maar hopen dat het een beetje weer is heb op verschilende voorspellingen van het weer gekeken maar allemaal verschilend is er iemand in praag die weet wat voor weer het volgende week wordt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
overnachting/route
Hallo, VWB een overnachting kan ik niet veel zeggen maar zonder file's is de volgende route in 9 á 10 uur te rijden. Routebeschrijving Zacler (via Polen) Duitsland Hannover richting Braunsweich/Magdenburg Magdenburg richting Berlijn E 30 Berlijn richting Frankfurt a.d Oder A10/E30/E55 Schönefelder Kreuz rechts aanhouden richting Cottbus-Dresden A15/E 36 Polen Grensovergang : Olszyna E 36/E 40 Steeds rechtdoor richting Wroclau aanhouden Ongeveer 60 km. minder goed wegdek. (De terugweg is heel goed) (Let op: De hoofdrijbanen in de dorpen en steden worden aangegeven met een geel bord met zwarte strepen de dikke streep is de hoofdrijbaan) Afslag Jelenia Gora, Legnica, Walbrzych rechtsaf richting Jawor Dit is tevens de afslag van het Shell-pompstation wordt ruim van tevoren op een groot bord aangegeven (Dus NIET de eerste afslag Jelenia Gora) Bij Jawor rechtsaf richting Jelenia Gora aanhouden Bij Bolkow RECHTSAF richting Lubawka je gaat hier van de 3 naar de 5 (de drie stopt, zowel links als recht is de vijf, dus rechts af) Er staat en bordje Camping 50 m. Kort hierna links aanhouden de hoofdweg dus. Bij/in Kamienna Gora richting (verkeerslichten rechtsaf) Lubawka aanhouden voor het hoofdstation langs. Linksaf Lubawka /Hradec Kralove (CZ) Grensovergang : Lubawka Tsjechie U rijdt nu het dorp Kralovec binnen. De weg blijven volgen en u komt in Trutnov uit. Tot Kralovec ongeveer 9 uur rijden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
|
iedereen die nog gaat, een leuke vakantie gewenst en hopelijk kunnen we jullie verhalen lezen
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Snelweg Dresden naar Praag
Wie weet hoe het staat met de snelweg tussen Dresden en Praag. Op de ANWB kaart staat dat deze eind 2007 klaar is. Tussen de grens en Usti nad Labem.
Is de grens overgang tussen Zinnwald en Cinovec (boven Teplice) niet een betere mogelijheid. Verder geeft mijn Mio de route via Kassel, Leipiz, Dresden aan. Leek me zelf ook de meest snelle route. 20 jaar terug de route via Erfurt en Chemnitz gereden. Dit was een saai (vlak) stuk en net in aanbouw. Ik heb verder op de diverse Duitse verkeerssite's gekeken maar volgens mij weinig wegwerkzaamheden. Of is deze niet compleet. We komen uit Amersfoort en gaan via Arnhem naar Duitsland. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Frank, lees onderstaand onderwerp maar door voor info over de nieuwe autosnelweg van Dresden naar Praag.
Dresden - Praag |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Keesi, bedankt! Rijden gewoon, binnendoor. Geen haast en wel zo mooi!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt allemaal, voor de vele reacties op mijn vragen.Dat had ik niet verwacht, het is een top forum merk ik al.Nou wij gaan vrijdag gewoon op pad, we hebben tenslotte vakantie en dan toch via Dresden richting Tsjechie. We gaan het allemaal ontdekken hoe mooi dat land is. En volgens mij moet ik broeken en rokken met elastiek meenemen, want het eten schijnt daar ook goed te zijn. Haha !En voorlopig maar niet meer op de weegschaal.Iedereen die nog op vakantie gaat wens ik een top tijd toe met veel zon en alleen s'nachts een bui. Jolly |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Veel plezier in CZ Jolly! En inderdaad rokken met elastiek zul je zeker na de vakantie nodig kunnen hebben
Want het eten is heerlijk en betaalbaar. Wij vertrekken volgende week vrijdag voor de tweede keer dit jaar richting Tsjechië en de kilo's van mei van dit jaar zijn nog niet eens weg. Ik zou dus eigenlijk alleen salade en bouillon moeten eten, maar dat gaat niet lukken, dat weet ik nu al. En....ik hoef 2 weken niet te koken. Geniet er maar van en we lezen graag terug hoe jullie het vonden. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
![]() |
|