het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 12-09-08, 22:27   #81
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Mochten we trouwens na het wijnfeest in Kuks nog een afzakkertje nodig hebben moeten we naar Mlade Buky http://www.obecmladebuky.cz/images/p...oslav_2008.jpg Hier is ook feest vanwege het 1000-jarig bestaan (wat die 650 erbij doet, weet ik niet )

En dan hebben we een weekje om bij te komen, om vervolgens weer aan het feesten te gaan in Svoboda nad Upou op het Rudolph-feest, op 20 september, we hebben geen tijd om het rustig aan te doen

Oh ja en dan de 19e nog de 50-e verjaardag van Akkelien, we kunnen wel achter elkaar door

Laatst aangepast door Esthertje; 12-09-08 om 22:50.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-08, 13:42   #82
Actief Lid

coosnaampje's avatar

Nationaliteit:
Wat is Tsjechië toch een leuk land ,en dit wisten we niet eens van al die feesten toen we hier naartoe gingen emigreren
Bij Kuks op het wijn feest gisteren was het reuze gezellig ,dat wijn loopje was er inderdaad .Even een glas kopen en borrelen maar .Verder waren er weer verschilende kraampjes ,en op de binnenplaats van het hopital daar stonden allemaal wijn kraampjes met allerlei soorten wijn waar je een slokje kon proeven tegen inlevering van een concumptiebon.En na afloop ook nog even een borrel in Mlade Buky voor ons was het weer een geslaagde dag
coosnaampje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-08, 17:30   #83
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
coosnaampje schreef:
Bericht bekijken
... daar stonden allemaal wijn kraampjes met allerlei soorten wijn waar je een slokje kon proeven tegen inlevering van een concumptiebon.
Ik ben benieuwd wat voor soorten wijn je er kon proeven coosnaampje, streekwijnen uit Tsjechië of vanuit alle windstreken?
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-08, 17:45   #84
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja, maar welk leuk zo'n feest met wijn
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-08, 20:27   #85
Lid

Nationaliteit:
Melnik wijnfeesten

http://www.melnicke-vinobrani.cz/
orchid is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-08, 20:46   #86
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
Dit jaar schenken ze voor het eerst ook de wijn van de hellingen van Kuks zelf (voorgaande jaren was het alleen wijn uit Zuid-Tsjechië)
Er stonden op de binnenplaats van het Hospitaal allemaal wijnboeren uit Tsjechië met een eigen kraampje, hier kon je verschillende wijnen proeven, wit, rood en ook rosé. Ik heb iets uit Znojmo gezien en volgens mij iets van Kutna Hora en veel wijnboeren kwamen van Moravië. Je kreeg bij het kopen van een wijnglas (100 kc) 3 bonnetjes waarmee je dus deze wijnen kon proeven en verders kon je dus overal (zonder bon) de plaatselijke wijn tappen uit grote metalen vaten of zoals gezegd uit de trapcascades. De foto van Coosnaampje en mij is bij aankomst, wij hadden nog geen glas, later bij terugkomst met glas, was de wijn weer veranderd in water Maar ondertussen hadden we al aardig wat geproefd
Een kleine impressie:

Forum September Wijnfeest Kuks (7).jpg Forum September Wijnfeest Kuks (4).jpg
Forum September Wijnfeest Kuks (2).jpg

Laatst aangepast door Esthertje; 14-09-08 om 20:55.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-08, 07:39   #87
Super Lid

Lina's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
Dit jaar schenken ze voor het eerst ook de wijn van de hellingen van Kuks zelf (voorgaande jaren was het alleen wijn uit Zuid-Tsjechië)
Ik las gisteren voor het eerst over "het wijnfeest". Niet ver genoeg terug gelezen dus. Ik ben geen echte wijndrinker, maar het was een mooie gelegenheid geweest om eens veel tsjechische wijnen te proeven in de hoop er eentje te vinden die ik ook lust.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-09-08, 11:17   #88
Volwaardig Lid

Andy's avatar

Nationaliteit:
Is er iets te doen op 28 September.

Wie weet of er iets te doen is in en rond Praag op 28 September.

Het is dan St. Wenceslas Day, dus ik dacht "er is toch wel ergens een markt, feest, etc"
Andy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-09-08, 13:19   #89
Actief Lid

Nationaliteit:
Wij gaan de week van 11 t/m 18 oktober weer gezellig naar javornik.
Ik ben zelf nog geen leuke evenementen of (jaar)markten in het reuzengebergte tegen gekomen voor deze week. Weet iemand misschien wel meer???????

Er zijn leuke dingen genoeg te doen maar een marktje ofzo zou leuk zijn.
Meteen een leuke aanvulling voor mijn evenementen kalender op www.vakantietsjechie.cz Daar heb ik voor oktober en november nog niets bij kunnen vinden. Wie weet er leuke dingen ???

clowntje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels