![]() |
|
|
#12 |
|
Legende
|
Het ziet er een leuk plaatsje uit. Er is ook een kasteel maar dat is niet voor het publiek toegankelijk. Ze hebben er ook een lokale specialiteit van Miletínské modlitbičky (kerkboekjes).
Anders is Hořice, 7km verder, ook een aanrader om ermee te combineren. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ergens begin augustus of zo is er in Rumburk een middeleeuwse markt met ridders, zwaardvechten, valkenier, veel "middeleeuws" bier en stoofpot en middeleeuwse ambachten. Dan zijn er ook toneelstukken als bij een theaterfestival. Heel leuk maar ik weet niet precies meer wanneer dit plaats vindt.
Semabyth, kan jij dit uitzoeken? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
acléř den lidových řemesel
Op 5 juli is er daar een grote jaarmarkt met oude ambachten , veel optredens van muziek en theater. Activiteiten voor de kids en lekker Tsjechisch eten. Begint om 8.30 uur 's avonds muziek en afsluiting met vuurwerk. Ben zelf nog niet geweest maar op de foto's ziet het er erg leuk en groot uit. Deze valt wel in de maand juli dus wie weet heb je er wat aan. ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
VIP Lid
|
Zilverfeesten in Kutna Hora.
Ter informatie:
Op zaterdag 21 en zondag 22 juni 2008 worden in Kutná Hora de jaarlijkse zilverfeesten gehouden. De bevolking van Kutna Hora ontvangt dan koning Wenceslas IV met zijn hofhouding in de stad. De feestelijkheden vinden voornamelijk plaats in het park onder het Italiaanse Hof. Wenceslas IV zit met zijn hofhouding op een prachtig versierd podium en enige honderden burgers lopen rond in 15e eeuwse kleding. Er is een soort braderie met allerlei kraampjes met oude ambachten, kleinkunst, houtsnijwerk, kruiden, etenswaren, etc. Er worden ruitergevechten en zwaardgevechten gehouden, waarbij de ridders strijden om de hand van de dochter van de koning. Er is straattoneel, zang, dans, muziek, een vogelshow, een schandpaal, etc. Het geheel wordt 's avonds afgesloten met een prachtig vuurwerk. Voor wie van een jaarmarkt houdt en in de buurt is: een niet te missen gelegenheid. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
Bijgevoegd een overzichtsfoto van de drakenfeesten in Trutnov en een link naar de activiteiten erbij gepaard gaande. (Dit naar aanleiding van een vraag van char in de fotogalerij).
Drakenfeesten Trutnov |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
ziet er super leuk uit maar ik kan helaas niet vinden wanneer dit is. ik kijk vast met mijn neus en helaas kan ik geen tsjechies dus zou je de data nog een keer door willen geven?
bedankt petra |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Legende
|
Citaat:
Op bijgevoegde foto wordt de draak aan het raadhuis omhoog gehesen. Het was toen 22h13 en de ganse avond was er spectakel geweest op het podium.. Laatst aangepast door Freddy2005; 19-05-08 om 16:19. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
he dat is nou jammer wij gaan de week van 7 juni tot 15 juni naar zuid duitsland en maken dan vast wel een uitstapje naar tsjechie en verders komen we de eertste drie weken van juli ook naar tsjechie dus hoop ik dat er dan ook nog van die leuke markten zijn.
|
|
|
|