![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
ik heb een keer geslapen in chumotov in een eng hotel, we reden door dorpjes enzo en ze zagen er allmaal arm en smerig uit. misschien wsa ik op de verkeerde plek.
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Maar dan nog zou ik niet voor 'n gebied kiezen waar ik twijfels over zou hebben. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Super Lid
|
Ik sta achter Kukel. De onzin over het Ertsgebergte en dan door de ANWB. Ik ga juist altijd naar de plaatsen die dat clubje afraadt. En dat zijn de mooiste vaak.
ANWB Ertsgebergte? Schertsgebergte-mening! Doen, genieten van wat anderen niet zien omdat ze domme meningen volgen, omdat ze niet weten wat genieten is. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Legende
|
ik denk dat het stukje 20-30 jaar oud is ?
onze eerste tsjechische auto-rondreis ging van Cheb naar Nachod. we waren meteen al een beetje verliefd op het land. smerig vond ik het er niet, wel er en der een beetje pover onderhouden huizen. maar geen ratten van 1 meter groot door de vervuilingen. soms zie je inderdaad een giga-grote afgraving van bruinkool. is zelfs interessant om daar een uurtje naar te kijken. ik denk dat het stoken van bruinkool meer vervuiling teweeg brengt dan het ontginnen ervan. in het ertsgebergte had ik amper natuur verwacht, nou dat viel vies tegen. overal bossen vol met gezonde naaldbomen. je moet soms door een grauwe sluier heenkijken om de schoonheid achter iets te kunnen ontdekken. het is net zoiets als : het glas is half leeg ... of positief bekeken : het glas is nog half vol !! |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
Litvinov heeft het helemaal, enorme schoorstenen en de daarbij behorende stank, dat gebied heet niet voor niets de "zwarte driehoek" maar inderdaad bij Děčín is het schitterende natuurgebied České výcarsko, Tsjechisch Zwitserland een verademing en ook behorende tot het ertsgebergte, een aanrader. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Las inderdaad van het weekend nog een stuk over zure regen waarbij ze in de jaren 70 en 80 foto's van bossen gebruikten uit de buurt van Most.
Het Ertsgebergte is echter wel een klein stukje groter dan alleen Most. Ons huis staat daar ruim 110 km vandaan. Overtuig uzelf en volg de link hier (met dank aan de cursus van Gor) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik sluit mij volledig bij Pekar aan.
Het Ertsgebergte is mooi, zo verschrikelijk mooi. Er komen in de buurt steeds meer Nederlanders wonen. Die vertellen aan niemand hoe mooi het hier is. En eigenlijk zou ik ook niets moeten vertellen over de schoonheid van het Ertsgebergte. Maar ik gun jullie ook het geluk wat ons ten deel is gevallen: HET ERTSGEBERGTE |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volwaardig Lid
|
Oei, het stukje heeft nogal wat teweeg gebracht; de meningen zijn dus verdeeld. Het zou natuurlijk een oud stukje kunnen zijn, ik zal het de ANWB eens vragen. Tsjechisch Zwitserland is natuurlijk een goed alternatief....
|
|
|
|