![]() |
|
|
#41 |
|
Legende
|
Kukel, PRACHTIG en zoveel herkenbare momenten ! ! !
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
VIP Lid
|
Schitterend, het is inderdaad een prachtige stad, waar veel te beleven is!
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Actief Lid
|
Ik ben 1 keer in Karlovy Vary geweest. Het was helaas niet zo gegaan zoals we wilden. Vanaf ons vakantieadres was het veel verder rijden dan we verwacht hadden (+/- 3,5 uur). Het was al middag toen we daar aankwamen. De 3 uur die we daar waren heeft het alleen maar bakken uit de hemel geregent.:snik:
Als ik dit filmpje zo zie hebben we heel wat gemist. Hopelijk komt het er ooit van om er toch eens een keer naartoe te gaan om deze mooie stad te bewonderen. ![]() |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ik kom er vaak.
De stad is zo ongelofelijk mooi gebouwd in het dal. Echt hele mooie architectuur te bewonderen. Zelden zie je zoveel art deco c.q. jugendstil te bewonderen in een stad. En: natuurlijk kuren he. Heerlijk voor je lijf en leden. En daar is zo een heerlijk 'fout" duits cafe. Met stamgastentafel, en veel kaarten met hoe het was vroeger, inclusief de sudeten grenzen aangegeven. Met oude duiters die lekker met elkaar zitten te keuvelen. Veel uiterst luxueuze zaken. de Russisch orthodoxe kerk: zo mooi. Kortom: ga er kijken, je voelt je er thuis. ik hoop nog vele jaren in goede gezondheid daar rond te lopen. Groet van kukel |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
VIP Lid
|
Laatst zei iemand tegen ons dat hij Karlovy Vary mooier vond dan Praag,
dan moet het dus wel een heeeele mooie stad zijn. We gaan er zeker eens kijken. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Midden in het centrum.
Schuin tegenover een kuuruurd dat enkele jaren geleden geopend is. Ook vlak bij de omhoog spuitende waterbron. ik dacht dat het hotel/cafe Hoffman heet. Zeker weten doe ik het niet. Dat kuren is trouwens heel lekker! |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Lid
|
Karlovy Vary
Ik ben het helemaal met je eens Kukel, zelf kom ik iedere vakantie zeker 2 keer per week in Karlovy Vary daar ons huis ongeveer 20km vanaf Karlovy Vary staat (Hradecka, Kraslice). Je kunt er goed toeven en ook de omgeving wordt als vestigings plaats voor grote bedrijven (Tesco, Obi) steeds interesanter. Als straks de omleiding van de 6 gereed is hoeft men ook niet meer dwars door KvV heen, een hele verbetering dus. Voor diegene die het leuk vinden is er ook iedere zondag ochtend een grote rommelmarkt in de buurt van de Moser fabriek. Wat wel opvalt is dat er veel Russen wonen.
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
hoe heerlijk is het om complete sets linnengoed en kristallen glaasjes voor maaar een paar kronen te kopen. Karlovy Vary zelf hou ik van. Ken het centrum op mn duimpje. Mijn favoriete restaurants.. een thais restaurant die iets voorbij dat witte houten uitgesneden 'gebouw' ligt richting die omhoogspuitende bron, en Mañana.. bij zo'n rotonde achter het thermal de berg op.. |
|
|
|
|