![]() |
|
|
#21 |
|
Lid
|
Re: Tips gevraagd omgeving Karlovy Vary
Bedankt voor de tips, daar heb ik echt veel aan.....
![]() Ik heb het alvast afgedrukt. Is het rijden in de bergen daar wel veilig, of is het vreselijk eng? ... ![]() (ik had namelijk ergens op het forum gelezen dat het verkeer niet zo veilig is in Tsjechie) En ik ben nog benieuwd of er ook een treinverbinding is en zo ja, waarheen zoal (Praag bijvoorbeeld) ??? Groetjes, Loes |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Legende
|
Treinverbinding Kalovy vary - Praag is niet aan te raden; de bus is dubbel zo snel: hier vertrektijden, reistijden en trajecten van bus en trein
hier kan je zelf verder zoeken, door vertrekplaats en bestemming in te vullen, samen met vertrekuur en datum. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lid
|
Bedankt Freddy, wat handig zo'n site!!!
![]() Toch nog weer een vraagje! Het centrum van Praag is dat: Praha,,ÚAN Florenc ?? (ik zag dat staan bij de aankomsttijden) Groetjes! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Volgens mij staat er gewoon iets van centre of zo weet het niet meer zeker, ze rijden lekker door in Tsjechie echt link is het niet heb alleen een keer last gehad met een vrachtwagen die me bijna de vangrail in drukt zette zn wagen er even lekker voor, maar ja dat kan in nederland ook, dus wees gerust...
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Hallo,
Als je kijkt bij Forums, en je klikt op "Attracties & Bezienswaardigheden' en je gaat dan naar de 4de pagina, dan kom je dit tegen : "Toeristische wandelroute door Karlovy Vary". Zeker eens doen!! In de buurt kan ik je ook nog wel het een en het ander aanraden bijvoorbeeld deze: LOKET Loket is een pittoresk stadje dat gelegen is op een rots in een elleboog van de rivier de Eger. De burcht werd gebouwd aan het einde van de 12e eeuw ter verdediging van de Boheemse westgrens (rond die periode is ook de woonkern ontstaan). - Vanaf het kleine marktpleintje met de drievuldigheidszuil wandelen we naar de vroegere verdedigingswallen vanwaar we een mooi zicht hebben over de Eger. - Via de kleine winkelstraatjes wandelen we naar de burcht. - In 1376 was dit de verblijfplaats van Keizer Karel IV. - Bij oorlog of bedreiging werden hier de kroonjuwelen verborgen. - Tussen 1822 en 1947 was dit een staatsgevangenis. Verschillende gevangenen schijnen hier nog rond te dolen. - Merkwaardig genoeg vinden we hier ook een 108kg zware meteoriet die teruggevonden werd in 1775. Volgens de legende is dit de versteende burggraaf. - Volgens een andere legende werd de stad ook beschermd door een draak waarvan we aan het begin van de torentrap een afgietsel vinden. ˇ De burcht is geopend van 09.00u tot 12.00u en van 13.00u tot 17.00u. ˇ Aan de kassa kan U een Nederlandstalige map krijgen, die u wat uitleg geeft over de verschillende delen van de burcht. ˇ In het raadhuis is er een klein keramiek- en porseleinmuseum dat geopend is van 10.00u tot 14.00u. ˇ Op maandag zijn de meeste bezienswaardigheden in Tsjechië gesloten. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lid
|
Tijdens het eerste weekend in augustus wordt rond het kasteel in Loket een Middeleeuws feest gehouden.Ieder jaar is er ander thema,dat rond en in het kasteel wordt uitgebeeld door een groep geweldige acteurs.Het leuke ervan is dat je ook zonder dat je de taal spreekt,het meeste kunt volgen.Echt de moeite waard om naar toe te gaan!
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Moderator
|
Humpzz... jullie zijn net weg... wij net terug: oa. uit de omgeving Karlovy Vary....
Inderdaad Karlovy Vary zelf, maar ook Mariaske Lazne is de moeite waard, net als Loket ! leuke kelders ook ![]() Verder weet ik in Karlovy Vary - Doubí nog een aardig pension waar je lekker kan eten ! (en een stuk goedkoper dan in het centrum van Karlovy Vary). Owja en die Hypermarché´s blijven ook een belevenis opzich, als je de Tesco en de Interspar in Karlovy Vary ziet snap je niet dat ze bijde in zo´n toch kleine stad kunnen blijven bestaan.... en dan stond er ook nog bij een nieuw aan te leggen snelweg een bordje met Globus... Zou die er dan ook nog komen ??? even voor de duidelijkheid er zaten ook iets kleinere supermarkten als Hypernová, Kaufland, Lidl en Albert.... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nieuw Lid
|
het mooist eaan karlovy vary vond ik de stad zelf.....
Het mooist edeel van tsjechie blijf ik het reuzen gebergte vinden... (sorry) |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nieuw Lid
|
Re: wat is er te doen in de omgeving van Karlovy Vary
Ook hartstikke bedankt voor dit bericht. Ik heb het gelijk uitgeprint om mee te nemen. Wij (2 gezinnen met 5 kinderen) vertrekken volgende week (1-8-2005)naar Brod nad Tichou vlakbij Plana.
Planning is om veel te gaan wandelen en fietsen, stadjes bezoeken etc. Ik lees nu sinds een half jaar de berichten op dit forum en ik raak steeds enthousiaster (dit wordt de eerste keer dat wij naar Tsjechie gaan) Volgens mij zijn de twee weken die we gaan veeeeel te kort. Zoals gezegd beginnen we in Brod nad Tichou. Vervolgens 3 a 4 dagen in de buurt van Praag en via het reuzengebergte weer naar huis. Nu heb ik nog een vraagje over Mariánské lané of Karlovy Vary: ik heb al het een en ander bekeken op de website van deze plaats, maar wat ik me afvraag is het volgende: kun je ook "gewoon" een dagje kuren???? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Moderator
|
Re: wat is er te doen in de omgeving van Karlovy Vary
Kuren in de zin van ?? bronwater drinken ?? dat kan altijd... bronnen zijn vrij toegangkelijk....
Verder kan je er terecht voor een massage, baddaren, maar ook voor de "moderne" verjongingskuren als laser behandelingen.... |
|
|
|