![]() |
|
|
#21 |
|
Lid
|
Ik las in de krant dat men de beelden van de Karelsbrug wil vervangen voor plastic beelden omdat een van de beelden beschadigd is door vandalisme.
Wat vinden jullie ervan ? Ik persoonlijk zou het jammer vinden, ze kunnen toch ook beelden van steen maken..? |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Leen |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Super Lid
|
Volgens mij heeft men voor alle beelden op de Karelsbrug al tientallen jaren afgietsels paraat staan. En is (bijna) niets meer origineel en hoeft men geen toevlucht tot plastic te nemen. Behalve als men heel goedkoop wenste te zijn.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Die beelden zullen hoe dan ook vernield worden, dan lijkt mij plastic het goedkoopste.
En het makkelijks te vervangen per onderdeel. Zou dan ook beginnen met een opvoeding op de scholen,universiteiten met het bewust maken van hun Tsjechische erfgoed. Kleine filmpjes op de TV voor de ouderen Vandalen . Mag ik een domme vraag stellen? Hoe oud zijn deze beelden? in welke tijd geplaatst? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Super Lid
|
Apolonia,ik weet niet of je de eerste beelden bedoeld of de vervangingen,maar de eerste beelden staan precies beschreven in de tweede post van Valek.
![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Dank je, ik bedoel de originele beelden.
Wat het lezen betreft ! heb ik soms wat moeite vanwege een PC probleem. Sommige stukken vervormen in een soort tekens , vooral kleine letters. Weet niet hoe het goed te krijgen. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Forum Freak
|
Apolonia, ik weet niet of dit helpt om het beter te kunnen lezen: Hou de CTRL knop ingedrukt en draai aan het scroll-wieltje op je muis. Hiermee kan je (meestal) het beeld vergroten/verkleinen. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Erg lief van je .stuur je een pb anders is het zo erg off topic.
In vele steden staan de originele beelden niet meer , dacht zelfs dat half Athene in het museum staat vanwege de luchtvervuiling en souvenirs jagers. Zeer jammer dat zulke beelden vernield worden . En tegenwoordig met de hoge prijs van brons en andere metalen . Slopen ze beelden om om te smelten. We krijgen een hele PVC Maatschappij |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Legende
|
Duikers hebben reeds een stuk van het vernielde beeld teruggevonden in de Vltava. Een stuk van de Hebreeuwse tekst die afgebroken was is gevonden. Er zal verder gezocht worden naar de nog ontbrekende delen.
radio.cz |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Legende
|
|
|