het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-10-06, 08:49   #41
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Krul, antwoord geven op je vragen kan ik niet.
Maar misschien is het een idee om een camping te beginnen juist in een streek waar bijna geen of nog geen campings zijn. Daar heb je dan, denk ik, meer gasten dan in een streek waar veel campings zijn, want daar hebben de kampeerders weer meer keuze tussen verschillende campings.
Tot voor kort was er bijvoorbeeld rond Pelhrimov maar 1 camping en was er geen keus.
Nu zijn er al een stuk of 3 campings in de omgeving.
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 09:25   #42
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krulletje schreef:
Is Plzen en omgeving mooi en interessant genoeg om er een camping te beginnen?

Hoe komt Plzen er vanaf in vergelijking met andere gebieden?
Persoonlijk en gevoelsmatig zou ik geen camping beginnen rond Plzen. Toeristisch is dit gebied minder interessant. MAAR dat is persoonlijk. Zelf hebben we ervaring met campingbezoek rond Nepomuk/Planice. Iets beter en iets meer toeristisch maar ook nog niet daverend. Je zou eens kunnen denken aan iets in de buurt van het SUMAVA park rond Susice/ Horazdovice. Hier zijn wel een aantal campings maar ik weet dat deze zomers meestal overbevolkt zijn.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 10:17   #43
Nieuw Lid

Kamping in de beurt van Plzen

Ik zal niet al te lang wachten, er zijn, inderdaad geen kampings (laatste was in een dorpje Stahlavice maar die is al zeker jaar of 5-6 opgedoekt)
de omgeving van Radine, slot Kozel en omgeving, de bezienwaardigheden in Plzen zelf, relatief korte afstand naar Praag, Karlstejn, Konopiste en zo kan ik nog lang doorgaan). Laat je niet misleiden door geen kenners van de omgeving of door de toeristen die EVEN langskomen, wenig zien en na 2 weken weer vertrekken.
groeten Jara
Jara is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 10:22   #44
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Jara schreef:
Laat je niet misleiden door geen kenners van de omgeving of door de toeristen die EVEN langskomen, weinig zien en na 2 weken weer vertrekken.
Jara.
Juist van deze "toeristen " moet Krul het dan ook hebben, want, hoe je het wendt of keert; toeristisch gezien is dit gebied minder interessant. En ik kom al 16 jaar in Tsjechie zo'n drie tot vier keer per jaar. En ook regelmatig in Plzen.
Oud 05-10-06, 12:09   #45
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Ik moet toch wel een beetje lachen om die market research van de koude bodem.

Denken wij Hollanders nou echt dat er wat betreft tourisme nog niches te vinden zijn. Ga je je niet in alle ernst afvragen dat als er na 16 jaar na de revolutie nog geen camping is het feasable is om er dan toch eentje neer te zetten.

Of je gelooft in je plan en gaat er blind voor (hopende dat je het schip kunt laten drijven) of je laat het liggen en zoekt ergens waar je een bestaande camping kunt over nemen.

Van mij zul je weinig clanditie krijgen. Ik zoek wel een hotelletje als ik in de buurt van Plzen moet zijn.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 13:34   #46
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Er zijn beslist een aantal campings in en rond Plzen.
Bekijk deze oa eens of informeer via de gegevens:

atc-ostende
u jezera
hajek
transkemp
Autocamping Bílá Hora
28. øíjna 49
301 00 Plzeò
Èeská republika (CZ)
tel: (+420) 377 562 225

AUTOCAMP INA
Borská pøehrada
32000 Plzeò
Èeská republika (CZ)
tel: (+420) 776 562 252
e-mail: inacamp@seznam.cz

Van meerdere van deze is reeds info te vinden op het forum, even de zoekfunctie raadplegen.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 14:31   #47
Actief Lid

Phoebe's avatar

Nationaliteit:
Ik zou je een camping in Pilzen en omg. niet aanraden.
Phoebe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 15:27   #48
VIP Lid

Krulletje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Kajuna schreef:
Of je gelooft in je plan en gaat er blind voor (hopende dat je het schip kunt laten drijven) of je laat het liggen en zoekt ergens waar je een bestaande camping kunt over nemen.
Ik wil met een camping beginnen. Maar dan wel een bestaande is de bedoeling.
Krulletje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-10-06, 16:04   #49
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Phoebe schreef:
Ik zou je een camping in Pilzen en omg. niet aanraden.
en waarom dan niet ??? Als je iets afraadt dan is het wenselijk dat je ook aangeeft waarom.
Ik denk niet dat Krulletje zit te wachten op alleen maar berichtjes met afraden.
Oud 05-10-06, 16:13   #50
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Krulletje schreef:
Ik wil met een camping beginnen. Maar dan wel een bestaande is de bedoeling.
Dus je wilt een camping overnemen. Das heel andere koek. (Waarom vooral Nederlanders zo goed zijn in onduidelijkheid is me een raadsel).

Dan is het dus enkel een rekensommetje en die vraag eigenlijk enkel to show off. (wat Nederlanders weer heel goed kunnen).

Dus vraag je de cijfers. Turnover, hoeveel klanten in een jaar. wat het kost en of je met drie of vier maanden een heel jaar kunt overleven. Komt er nu al geen hond op een camping in die buurt dan zal het in de toekomst ook wel niet gebeuren.

ach. als je een zaak wilt beginnen dan weet je dat soort dingen al lang, anders kun je ook wel van de brug springen.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels