Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Ceske Budejovice e.o.

Ceske Budejovice e.o.

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 19-07-05, 09:20   #21
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Re: Vakantie omg. Ceske Budejovice

Hier de site van Hluboka nad Vltavou

Hier de site van de zoo

Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-08-05, 10:03   #22
Actief Lid

Miloš's avatar

Nationaliteit:
Re: Wat te doen omg. Ceske Budejovice?

Goeie, gezellige eet en/of drinkadresjes...

- Na Růžku, Náměstí ČSA 25, Hluboká nad Vltavou is een zeer goed restaurant in een prachtig kader alwaar je nog steeds maar 15Kč moet betalen voor 0.5l Budvar. Meer info op www.naruzku.cz

- Pension na točně, Planá 51, České Budějovice klein maar fijn, goede keuken. meer info www.tocna.cz

- Hotel Klika, Hroznova 25, České Budějovice is een gezellig restaurantje waar de gerechten met uiterste zorg worden bereid en waar de klant nog steeds koning is. ook heel mooi gelegen vlak naast de rivier aan de buitenkant van het centrum. ook op het terras is het aangenaam verpozen. echte aanrader. meer info op www.hotelklika.cz

- Papa's Living Restaurant, Latrán 13, Český Krumlov is sinds jaren een gevestigde waarde in het mooie centrum van dit pittoreske stadje. Heel speciaal qua stijl maar voortreffelijk eten. meer info: www.papas.cz

- Pivnice Budvarka, Karla IV. 8-10, České Budějovice is de enige echte Budvar kroeg in deze stad. proef hier in de echt gezellige inrichting de ware "Budweiser" van het vat of rechtstreeks van de pijplijn komende van de brouwerij. lekkerlekker...

Dit zijn nog maar enkele van de toffe adresjes die ik persoonlijk bezoek in die buurt. maar sla zelf eens een zijweg in en probeer maar eens iets. zeker laten weten...

Tot uw dienst,

Groetjes,

Miloš
Miloš is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-05, 11:53   #23
Actief Lid

Miloš's avatar

Nationaliteit:

Het is een prachtige streek. Wat natuur betreft kan je je gading daar wel vinden…

Enkele stadjes die een bezoekje waard zijn:

TREBON : Temidden van glooiende heuvels, uitgestrekte bossen en ontelbaar veel vijvers (waar de befaamde Boheemse karper gekweekt word) ligt het middeleeuwse stadje Třeboň.
De historische stadskern staat sinds 1975 onder monumentenzorg en het unieke landschap met zo’n 270 vijvers behoort sinds 1979 tot de door UNESCO beschermde natuurgebieden.
In het centrum vooral mooie renaissance- en barokhuizen rond een prachtig hoofdplein met in het midden een mariazuil en een fontein.
Ook ligt hier de ingang naar het kasteel met zijn goed onderhouden slotpark.
In de St.-Egidiuskerk zijn enkele werken van “de meester van Wittingau” te bewonderen.
De stadsmuren zijn vrijwel intact gebleven en bezitten nog drie poorten. Parkeergelegenheid is er voldoende aan de stadsrand. De mooiste parkeerplaats ligt ter hoogte van Hotels Bohemia & Regent (pijltjes al van ver te volgen).
Een plaatsje alhier waar je zeer goed kan eten is het restaurant van Hotel Zlatá Hvězda, gelegen aan het hoofdplein. Meer info op www.zhvezda.cz

CESKY KRUMLOV : Aan weerszijden van een smalle lus in de Moldau ligt het stadje Český Krumlov.
Hier ligt het grootste kasteel van bohemen op de Praagse burcht na. De burchttoren, door velen als de mooiste kasteeltoren van europa genoemd, kijkt hoog boven de stad uit. Bij helder weer zeker eens bezoeken, het uitzicht is magistraal.
De burcht bestaat uit een beneden en bovengedeelte die verbonden worden door een 16e eeuwse (nogal winderige) brug. De bovenburcht was ooit de prachtige residentie van de kasteelheren. Bezoek zeker eens de binnenkant met zijn kostbare woon en werkvertrekken, feestzalen en kapellen. De meest speciale zaal van gans Bohemen is toch de Maskerzaal, alwaar de schilderingen tot leven willen komen.
Ook hier ligt een perfect onderhouden en zeer mooi aangelegde kasteeltuin, met zelfs een openluchttheater dat naargelang waar de scènes zich afspelen volledig kan ronddraaien.
Het oude stadscentrum (Latran) is ook erg de moeite waard om eens in rond te dwalen.
De mooiste parking vind je als je over de brug via de oude poort richting centrum rijdt, en dan aan de post (links) linksaf slaat richting pension Ve Věži en Eggenbergbrouwerij.

PRACHATICE : In een keteldal aan de voet van de 1091 meter hoge berg Libín, ligt het schilderachtige Prachatice, in de middeleeuwen vooral bekend om zijn bloeiende zouthandel.
Dat het een rijke stad was is nog volop te zien, want nergens anders zijn de patriciërshuizen aan het marktplein zo opgesmukt met sgraffito en fresco’s. De stad oogt voornamelijk uit de renaissance te komen, maar dit komt omdat een grote brand in 1507 nagenoeg alle gotische structuren heeft verwoest.
De latijnse school aan het marktplein was ooit (in de 14e eeuw) de plaats waar Jan Hus les volgde. De St.-Jacobuskerk is binnenin heel divers van stijlen en ook een bezoekje waard. Ook hier vind je nog indrukwekkende resten van de oude stadsomwalling.
Miloš is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-08-05, 16:51   #24
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:

je kunt ook in de buurt van het lipnomeer in augustus op zaterdag en zondag een rit maken met een stoomtrein door het boheemse woud en langs het lipnomeer. Hierover vind je meer info op de stations langs het lipnomeer
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-08-05, 20:32   #25

kukel's avatar

Nationaliteit:

En als je nou gewoon is helemaal niets doet? Is heerlijk ontspannend. Lekker luieren, stuk lopen in de natuur, biertje pakken en mensen bekijken. Als je dan terug komt kan je zeggen: ik heb nou een super vakantie gehad. Mijn hele hoofd is leeg en mijn maagje goed gevuld. Ik wens je een zeer luie vakantie toe.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-08-05, 17:30   #26
Nieuw Lid

je hebt helemaal gelijk kukel, moet ook niet zo hard proberen alles te gaan zien wat er in de buurt te zien valt, dan ren je elke dag als een gek over heen en uiteindelijk ben je nog kapotter dan je was toen je ging, nee ik ga het inderdaad gewoon heeeeeeel rustig aan doen, bedankt kukel!
rembem33 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-06, 16:31   #27
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Restaurants omg. Ceske Budejovice?

Wie heeft er nog goede tips voor een restaurant waar je lekker kunt eten in de omgeving van ceske budejovice?

En is de telling in tsjechie hetzelfde als in Nederland?
Ik bedoel dat op de manier van 1 is slecht en 10 is goed,
visje21 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-06, 17:46   #28
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Al surfend over het web kom ik dit hier tegen: Hotel Klika

Misschien zijn er forumleden die dit hotel restaurant kennen?

Er is alvast een niet foutloze web pagina, waaruit ik veronderstel dat het geen nederlandse uitbating is. Deze mensen verdienen het wellicht om hen eens te bezoeken en het restaurant aldus te beoordelen. De kaart ziet er wel goed uit en als je de Tsjechische versie ervan leest, komt het water je reeds in de mond. jidelni listek
Er zijn vis-, vlees- en vegetarische gerechten. En er is ijs en heerlijke pannenkoeken................
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-06, 15:04   #29
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Uit eten is in Tsjechië een meer alledaagse bezigheid dan dat het hier in Nederland is: wij gaan uit eten omdat er iets te vieren is en veel Tsjechen gaan dagelijks uit eten gewoon omdat ze honger hebben (nee, geen trek, dat heb je in tussendoortjes). Waar wij een gevulde broodtrommel meenemen krijgt de Tsjech van zijn werkgever maaltijdbonnen die in een aantal restaurants te besteden zijn.

Natuurlijk zijn er restaurants die pretenderen een betere keuken te hebben dan de alledaagse, maar ik moet helaas zeggen dat dat pretenderen in de meeste gevallen alleen terug te zien was in de ambiance en natuurlijk de prijs.

Ik eet dus het liefst waar ik tussen de middag veel mensen naar binnen zie gaan die lunchpauze hebben. Ik wou dat dat in Nederland kon, gewoon alledaags zonder poespas en pretenties ergens eten zonder dat het uit de muur moet zijn. Lekker alledaags, alle dagen lekker.

En nog een tip: eet in Tsjechië geen pizza (daar is Italië voor), het is vaak gruwelijk wat ze met die onschuldige pizza's uitgevreten hebben...
Oud 09-08-06, 22:52   #30
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik zou zeker naar het kasteel Hluboka gaan en naar Cesky Krumlov. Lekker winkelen kun je bij Globus, in Ceske Budejovice.
Een rondvaart is ook leuk, zie je het land eens van een andere kant.
Boya is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed