Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Ceske Budejovice e.o.

Ceske Budejovice e.o.

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 22-01-07, 13:35   #31
Egbert Kunst
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hoe is het uitgaansleven in České Budějovice en Krumlov? Denk hierbij aan cafe's en discoteken.

Ik heb gehoord dat er een oud centrum is in České Budějovice, is er ook een nieuw centrum?

Bij voorbaat dank,
Egbert
Egbert Kunst is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-07, 16:58   #32
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Het is nog wat vroeg om de zomerkalenders te bekijken. Ik kon ook geen datum vinden voor dit jaar.
Oud 24-01-07, 22:04   #33
anniwil
Actief Lid

anniwil's avatar

oke alvast bedankt voor de moeite
anniwil is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-04-07, 16:11   #34
Gerrit Fortuin
Actief Lid

Gerrit Fortuin's avatar

Nationaliteit:
Hallo, ben zelf verschillende keren in de Budweiser-brouwerij geweest, ook omdat je er goed kunt eten.
Ik ken verschillende restaurantjes in de stad, ééntje waar ik graag kwam ligt midden in de stad, ik ben alleen de naam even kwijt. Alles is daar ingericht zoals in de middeleeuwen, de zware tafels en stoelen, grote oven in het restaurant, harnassen in de hoek en grote stenen bierkruiken aan het plafond. Het is ook alleen maar via een doorgang te bereiken, ligt dus niet direkt aan de straat, een beetje verborgen dus. Nu wil je natuurlijk weten waar;

Als je op het grote plein in het centrum staat, daar in de hoek waar het stadhuis is, met je rug naar het stadhuis. Dan loop je onder de galerij, aan je rechterkant door, tot kort vóór de winkelpassage. Daar moet je rechts een kleine gang in die naar verschillende bedrijfjes voeren. Rechts aanhouden, hofje in en houten trap op, houten galerijtje over en dan ben je in het restaurant. Goed eten ook.

Maak vanuit dezelfde positie voor het raadhuis een kwartslag naar links, dan rechtuit van het plein af, straat oversteken en aan de linkerkant onder de galerij blijven, na ongeveer 30 tot 50 meter heb je aan je linkerhand een restaurant met een leuk terras op het binnenhof, er staat een waterput op de hof. Ook daar kun je goed eten, maar wat leuker is, daarboven bevindt zich een discotheek. Is een insidertip, dus je komt er ook zelden toeristen tegen.

Een bezoekje aan het winkelcentrum in de buurt van het station is aanteraden, je loopt van het station een klein stukje naar rechts, dan links de winkelstraat in, dan is het na een paar honderd meter aan je linkerhand.

Veel plezier
Oud 26-04-07, 17:10   #35
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gerrit Fortuin schreef:
Bericht bekijken
.... Alles is daar ingericht zoals in de middeleeuwen
Dat is "Restaurace U rytíře", zie hier urytire.cz

Oud 11-06-07, 21:46   #36
chiel
Nieuw Lid

Toeristische tips rondom Ceske Budejovice

Hallo, wij gaan in juli/augustus 2 weken vakantie vieren in Picina, een dorpje, ongeveer 10 km verwijderd van Ceske Budejovice. Omdat het de eerste keer is dat we in dit gebied van Tsjechië vakantie vieren, lijkt het me leuk om wat tips te krijgen van mensen al vaker in die omgeving zijn geweest. Wij hebben 3 kinderen van 12, 9 en 3 jaar.
Wij huren ons huis via happyhome (vakantiewoning ZB-530)
Familie Sinke
chiel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-06-07, 07:40   #37
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ga winkelen bij het igy centrum( het grootste winkelcentrum van zuid bohemen) het is er niet echt goedkoop, maar het is al leuk om er binnen te kijken. ga anders winkelen bij de tesco of globus. ga verder naar de zoo van hluboka en naar het kasteel. bekijk ook het centrum van cesky budejovice met de zwarte toren, het klooster en ook leuke winkeltjes en restaurantjes.
hopelijk heb ik jullie zo genoeg ideen gegeven.
Oud 12-06-07, 09:04   #38
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Er is niet zover rijden van České Budějovice een prachtige ruïne. Dat is Dívčí Kámen (meisjessteen). De ruïne ligt in een prachtige natuur, met beekjes en lekker klimmen en klauteren. Echt een aanrader, bij droog weer! www.divcikamen.cz.
Naam: PIC_0399.JPGruine.jpgklein.jpg
Bekeken: 78
Grootte: 26,9 KB
Oud 12-06-07, 09:09   #39
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Oja, Mayca, je hebt helemaal gelijk, die is prachtig, en ook de wandeling er naar toe.
Oud 16-06-07, 21:28   #40
chiel
Nieuw Lid

toeristische tips rondom ceske budejovice

Bedankt voor de leuke tips die jullie tot nu toe hebben gegeven. Wanneer jullie leuke kindvriendelijke restaurantjes weten rondom Ceske Budejovice......we horen het graag!
Fam. Sinke
chiel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed