![]() |
|
|
#61 |
|
Nieuw Lid
|
slecht ter been
hallo, wij gaan 15 juni richting tsjechië, naar Rudnik. ook willen we heel graag naar adrspach toe. helaas loop ik wel met een rollator, dus kan niet echt gaan klauteren. mijn vraag is dan ook of iemand weet of er andere mogelijkheden zijn om boven te komen? En wat voor dingen zijn nog meer de moeite waard in adrspach voor iemand die niet goed ter been is?
![]() |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Super Lid
|
er is een toeristische route die is goed te doen, en anders kun je een rondje rond het meer lopen.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Moderator
|
Het eerste stuk in Adrspach is inderdaad goed te doen met een rollator (hier en daar met een beetje hulp misschien), maar de paden zijn in het begin vrij breed en redelijk vlak (voor zover dat dat kan op een zandpad).
Op een gegeven moment moet je wel klimmen, niet te doen met een rollator, maar dan ben je zeker al zo'n 20 min. á een half uur aan het wandelen geweest... (zelfde tijd nodig om terug te komen). Ik zou een bezoek aan de rotsstad (zelfs met rollator) zeker niet overslaan ! Rondje om het meer trouwens niet aan beginnen met een rollator ! trappetjes enzo... |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nieuw Lid
|
Dank je wel voor de uitleg, ik ga het nu zeker proberen!
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Moderator
|
Op deze foto kan je aardig zien hoe de paden aan het begin eruit zien...
Er staan trouwens nog meer foto's van Adrspach in de fotogalerij. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Nieuw Lid
|
Adrspach
Ben bezig met een informatiemap voor een vakantiehuis.
Nu heb ik internet al afgezocht naar Adrspach maar kan weinig informatie vinden, wel heel veel foto's maar die heb ik zelf ook wel tot mijn beschiking. Dat het bij Nachod ligt en dat het zandsteenrosten zijn weet ik alwel. Wat ik graag wil weten is waar je kunt beginnen met lopen (schijnen 2 plekken te zijn), hoelang het is. Openingtijden etc. Wie weet hier iets over. Oja, kan geen Tsjechies lezen of schrijven dus links naar Tsjechietalige sites heb ik weinig aan. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
VIP Lid
|
ik denk dat he hier wel wat mee kan
http://www.skalyadrspach.cz/ http://www.czecot.com/nl/results/tur...fo.php?id=3909 wel even helemaal naar beneden scrollen Adršpach intikken bij google en je krijgt echt heel veel |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Actief Lid
|
Ik neem aan dat je van de zomer gaat wandelen daar. Het zal je niet tegenvallen.
Er zijn verschillende wandelroutes. Je kunt starten in Adrspach zelf en je kunt starten vanuit Teplice nad metuji. Alle wandelroutes lopen rondom een meer dat midden in de rotsen ligt. Absoluut de moeite waard. Aliën. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Nieuw Lid
|
Moet ik nog een keer doen.
Eigenlijk een schande, ben al 10 x in Tsjechië geweest. En alle keren in de buurt van Adrsbach maar ben er nog nooit geweest
.Kan misschien ook zijn dat het 8 van de 10 keer in de winter was dat ik in Tsjechié was. Moet het de volgende keer maar eens gaan doen, heb van vrienden en familie gehoord dat het heel mooi moet zijn. |
|
|
|