![]() |
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Wanneer ik nu jou en mijn zinnetje samenvoeg kom ik tot het volgende: Mám se viborne, zvláště po tydený dovolená v Bozkove. Hoe lijkt het zo? |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
ja dankje, ik begin het echt leuk te vinden hier... ja het is bijna perfect, alleen 1 gramaticaal foutje en een naamval nog verbeteren.. en dan twee streepjes en twee dakjes mis je nog...voor de rest heel goed... nou maak er wat van en als je et echt niet weet, help ik je even... |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Het is ook echt leuk, vermaak me altijd even prima.
Oké verder dan dit kom ik helaas niet, Mám se viborné, zvláště po týdenní dovolené v Bozkove. De dakjes weet ik echt niet. Ben ook niet goed in de naamvallen. Is toch wel het meest ingewikkeld vindt ik van de tsjechische taal. Nogmaals bedankt voor je hulp. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
hoi Jan,
ja tis ook erg moeilijke taal ik heb er elke dag mee te maken, want ik praat tegen mn kids al vanaf hun geboorte alleen tsjechisch dus eigenlijk is het hun tweede moedertaal, dan zou je denken dat et ze heel makkelijk gaat, maar toch betrap ik ze heel vaak op kleine foutjes en het meest zijn dat idd de verkeerde naamvallen... haha dus ik begrijp je echt helemaal... maar goed waar de foutjes zitten..ten eerste het woord vyborne schrijf je met griekse y en daarop hoor ook het eerste streepje de rest heb je al zelf verbeterd..en dan v Bozkove..op z en op e hoort een dakje.. verder petje af.. succes vanavond.. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Mám se výborné, zvláště po týdenní dovolené v Bozkově.
Wordt het dan. Wil jullie tenslotte het eindresultaat van de hulp van Pavlina niet onthouden. Overigens zijn er twee plaatsen die Bozkov heten in CZ 1 met dakje op de z wat ligt bij Pilzen en 1 zonder dakje dat ligt bij Semily in de omgeving van Vrchlabi. Die van ons heeft dus geen dakje. Bedankt allemaal, ik ben voor vanavond gered. Jan |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
|
|
|