![]() |
|
|
#11 |
|
Forum Freak
|
Als je in deze rubriek kijkt, onder Tsjechische les, schrijft Piet R;13/12/06
In Den Bosch geeft mw J.Gilbers les. zowel individueel als in groepsverband. Er staat ook nog een E-mail adres bij. Misschien heb je hier iets aan. j.gilbersbohemianrelations.com of de gelijknamige website: bohemianrelations.com Je kunt het even terug zoeken, |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechisch leren
hier ga ik van leren als je dit kan leren nou dan heb je nergens geen probleem meer.gr.riet
http://www.byki.com/fls/czec/czech |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Gewoon bovenaan beginnen en dan rustig doorlopen!! Moet kunnen.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
Help,wij zoeken nog studenten voor tsjechische les
Hallo,
Ik was zo blij met een kleine cursus Tsjechisch die gegeven zou worden in Zierikzee (volksuniversiteit zeeland) van 15 lessen. Helaas zijn er tot nu toe maar 4 aanmeldingen. Dinsdagavond 30 januari is er een kennismaking om half 8. Een week later, 6 februari, beginnen de lessen van 19.00 t/m 20.30 uur. Voor meer info of aanmelden kun je bellen met 0118-634800 ![]() |
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Een werkvakantie.. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Wij hebben ooit (in Rotterdam) een half jaar prive les Tsjechisch gehad, waar we een basis mee hebben aangelegd voorafgaand emigratie. Maar ik moet zeggen dat zelfstudie + oefening ter plaatse veel meer effecten heeft gehad. Vooral het boek Colloquial Czech (besteld via Amazon) heeft ons substantieel verder geholpen. Nog steeds ligt 'ie hier voor het grijpen, want na 3 jaar wonen en praten met Tsjechische buren bijvoorbeeld, is het nog steeds zo dat we de taal verder moeten verbeteren ...
Jaartje in Tsjechie wonen om de taal te leren werkt alleen goed als je ook daadwerkeljik Tsjechische collega's krijgt. Je moet er dan echt voor zorgen dat je ondergedompelt wordt en opletten dat je gestructureert door de grammatica gaat. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
De beslissing is voor mij genomen.
Van Kees kreeg ik op mijn 50ste verjaardag, afgelopen zondag, een loi cursus. Ik heb voorlopig alleen nog de boeken doorgebladerd en les 1 geluisterd. Maar ik zal jullie op de hoogte houden. Het lijkt me een hele kluif. Maar wie weet. je moet er even wat voor doen. ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Alsnog van harte gefeliciteerd Hilde!
![]() Succes met de cursus, en dat je maar veel discipline mag hebben voor zelfstudie. Ik heb meer baat bij een stok achter de deur. ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Op deze website staan een paar cursussen:
http://www.vnts.nl/index.php/zelfstudie Van de bib heb ik de cursus van Jindøich Kasal gehaald (basiscursus voor nederlandstaligen) en die is in elk geval héél gebruiksvriendelijk, zowel wat de lessen betreft als het formaat van het handboek (bladen zitten met spiralen aan elkaar) De auteur is docent Tsjechisch aan de universiteit van Gent. Er zit wel geen CD of cassette bij. Voordien worstelde ik me door "Teach Yourself" Czech van David Short, a complete course for beginners. Daarin staan er "slechts" 20 lessen maar de theorie is zo sterk geconcentreerd, de dialogen sluiten niet echt goed op elkaar aan, en omdat het altijd zoeken is naar een praktisch overzicht kost het flink wat doorzettingsvermogen om het hele handboek door te komen (wat me overigens nog steeds niet is gelukt.) |
|
|
|