het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-03-07, 18:17   #11
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Bedankt.

Bedankt voor jullie reacties. De volksuniversiteit lijkt mij een goede optie.
We gaan erachteraan.
Frydlant is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-07, 15:53   #12
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Frydlandt,
Op www.tsjechisch.nl wordt een zelfstudie aangeboden voor de eerste beginselen voor maar € 24,- inclusief een CD voor de uitspraak.
De cursus is van onze docente tsjechisch, waarmee we al 4 winters bezig zijn om de beginselen van de grammatica onder de knie te krijgen. en net als Rojo ben ik van mening, dat je zonder grammatica niet ver kunt komen.
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-07, 14:26   #13
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Frydlant schreef:
Bericht bekijken
Bedankt voor jullie reacties. De volksuniversiteit lijkt mij een goede optie.
We gaan erachteraan.
ik geloof dat de vrouw die daar les geeft jara heet. mijn moeder is daar geweest
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-03-07, 20:05   #14
Volwaardig Lid

BeauNica's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Keesi schreef:
Bericht bekijken
Op www.tsjechisch.nl wordt een zelfstudie aangeboden voor de eerste beginselen voor maar € 24,- inclusief een CD voor de uitspraak.
De cursus is van onze docente tsjechisch, waarmee we al 4 winters bezig zijn om de beginselen van de grammatica onder de knie te krijgen. en net als Rojo ben ik van mening, dat je zonder grammatica niet ver kunt komen.
Heeft er iemand ervaring met deze cursus?
BeauNica is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-03-07, 15:51   #15
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
BeauNica schreef:
Bericht bekijken
Heeft er iemand ervaring met deze cursus?
ben ik niet mee eens spreek vloeind tsjechisch en heb de grammatica pas geleerd na die tijd en tot de dag van vandaag is het grammatica nog niet goed en heb niet de illusie het ooit perfect te kunnen toe passen. leer eerst maar een biertje bestellen en brood te kopen en de weg te vragen en ga dan maar eens na denken over de grammatica
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-03-07, 19:24   #16
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
brno05 schreef:
Bericht bekijken
ben ik niet mee eens spreek vloeind tsjechisch en heb de grammatica pas geleerd na die tijd en tot de dag van vandaag is het grammatica nog niet goed en heb niet de illusie het ooit perfect te kunnen toe passen. leer eerst maar een biertje bestellen en brood te kopen en de weg te vragen en ga dan maar eens na denken over de grammatica
Dat geldt misschien voor iemand die in Tsjechië woont en elke dag "praktijkervaring" kan opdoen. Dan is spelenderwijs Tsjechisch leren misschien wel mogelijk. Als je in Nederland woont is een goede cursus toch echt wel aan te bevelen. Al is het maar van wege het oefenmaterial.
RoJo is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-07, 16:45   #17
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Natuurlijk is de beste manier om het ter plekke te leren, maar als dat niet mogelijk is kun je wel degelijk de basis in NL aanleren.
Je woordenschat is dan waarschijnlijk groter, en kun je als je in CZ bent meer aandacht aan de grammatica!
Dat blijft moeilijk, zelfs als je in CZ woont.
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-07, 20:54   #18
Volwaardig Lid

BeauNica's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
brno05 schreef:
Bericht bekijken
Maar eigenlijk vroeg ik alleen maar, of er iemand ervaring heeft met deze cursus, oftewel: heeft iemand deze cursus weleens gebruikt...
Oud 15-03-07, 21:12   #19
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Ik raad iedereen die Tsjchisch wil leren aan om ook eens het CZ deel van dit forum te bezoeken!
Lees wat berichten en doe zelf mee in de discussie, of stel een vraag en krijg antwoord in het Tsjechisch.
Dit is de beste manier om de taal te leren en een kleine moeite, nu U hier toch al op het forum bent aangemeld!

Veel succes met 'ontdekken', ik zal jullie berichten met plezier lezen!
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-03-07, 21:24   #20
Volwaardig Lid

BeauNica's avatar

Nationaliteit:
En maak je dan een apart stukje forum voor ons, zoals bijv. učiliště of učňovské středisko? Dat iedereen daar op eigen risico binnengaat ? (De tsjechen dan).
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels