![]() |
|
|
#12 |
|
Moderator
|
We hebben nu Pizzahut, Friettent en Pannenkoekenboerderij.
Alleen die laatste niet in Tsjechiė. Is Statek Palačinkįrna iets?? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
|
Wat me nou vooral boeit is waarom de vraag gesteld wordt: wil je een pannenkoekenboerderij bezoeken in Tsjechiė, daar is dus weinig kans op, of wil je er een beginnen? In dat laatste geval kan ik het je ten stelligste afraden: je zult misschien in de zomer even en tevens de winter even wat Nederlandse klanten krijgen, maar de rest van het jaar uit geldgebrek tot pannenkoeken eten veroordeeld zijn.
Ik denk niet dat Tsjechen hier warm voor zullen lopen! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Jawel hoor, natuurlijk krijgen jullie antwoord. Was ff een weekendje weg.
De reden dat ik het vraag is dat ik een Tsjechische acteur heb ontmoet in Engeland (hij was ook al in Nederland geweest) op een conventie. Hij vroeg meteen aan me (toen hij er achter kwam dat ik Nederlands was) wat is het nederlandse woord voor 'Farm'. Dus ik zei 'boerderij'. Toen zei hij: (in gebrekkig nederlands) 'Ik wil naar de pannenkoekenboerderij'. Ik moest hier zo om lachen. Nu komt deze acteur als het goed is later dit jaar naar NL en wilde ik een shirt laten maken met in het Tsjechisch 'Ik wil naar de pannenkoekenboerderij' of 'kom we gaan naar de pannenkoekenboerderij'. Aangezien mijn Tsjechisch 'non existent' is heb ik met die vertaling wat hulp nodig en omdat de woordenboeken op internet het woord pannenkoekenboerderij niet hebben was dat voor mij heel lastig. Maar met het woord palačinkįrna komt hij er wel uit denken jullie? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
He, wat heerlijk Sacajawea dat je toch antwoord geeft, dat vind ik leuk!!
Als ik zo de reakties hiervoor zie geloof ik wel dat hij het begrijpt!! Veel succes ermee. |
|
|
|