|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Deze lijst gaat bij mij ook in de cursus map erbij, eens zien of ik eruit kom hoe ik ze moet gaan vervoegen.
zijn het allemaal gewone werkwoorden of zitten er ook onregelmatige tussen waar we op letten moeten? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
Je moet op allemaal letten Miranda
Tsjechisch is zo onregelmatig als wat ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ja daar heb je gelijk in Es, toch zit er (gelukkig) wel wat lijnen in die je aan kunt houden en die leer ik dan maar braaf uit mijn hoofd (of het wat uithaalt weet ik nog niet )Ik bedoelde de hele gekke vervoegeingen natuurlijk, die niets met de andere te maken hebben (maar dat had je wel begrepen denk ik) Laten we het niet te negatief maken, straks wil niemand meer Tsjechisch gaan leren ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
De enige regelmaat die er in zit is dat er voortdurend geen regelmaat in zit
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
Pepo bedankt, ik heb mijn lijst aangepast en hierbij gevoegd
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Wat zijn jullie toch geweldig!! Daarom hou ik zo van dit forum!!
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
Ik ben nog even verder gaan zoeken en heb geprobeerd om de tabel te vertalen. Ook kwam ik er achter dat je gewoon een vertaling van het werkwoord zelf krijgt als je bovenaan op "Překlad" klikt
Maar ik ben er nog niet helemaal uit want ze geven na de 2e persoon enkelvoud de formele / U - vorm. En volgens mij doen ze iets fout in de 3e persoon. Misschien dat Pepo dat nog even na wil kijken. . |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
super hoor, zo wordt het allemaal nog duidelijker.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Moderator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Dus begrijp ik nou dat dit niet zo'n beste lijst is om van te leren ?
|
|
|
|