het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-07-07, 09:32   #41
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
Wandelroutes in Tsjechië

dit is de plek om allemaal jullie beste wandelroutes neer te zetten, wel ongeveer zeggen hoe ver de route is zodat mensen niet voor verrassingen komen te staan, hopelijk zetten veel mensen hier hun routes op zodat iedereen gezellig elkaars route's kan wandelen

Laatst aangepast door noekie14; 04-07-07 om 10:28.
Reden: meer info nodig
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-07-07, 09:41   #42
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
route 1. tsjechisch zwitserland mezni louka-mezni-vysoka lipa- mezni louka

parkeer je auto in mezni louka of in vysoka lipa. ik beschrijf de route vanaf mezni louka.

loop vanaf mezni louka de groene route naar mezna, loop naar beneden toe naar de bootjes, maar neem dite keer het bootje die niet naar hrensko vaart.volg de gele route, als je op de groene route komt richting hotel zamacek. je komt dan in vysoka lipa, neem daar de gele route, je komt dan langs veel restaurantjes waar je eventjes iets kan drinken. volg de gele route verder, als je bij de rode route komt neem je die, je loopt dan steil omhoog en je gaan langs allemaal rotsen. onderweg zie je saunstein, dat is een soort rotsenkasteel, daar kan je omhoog klimmen en dan heb je een mooi uitzicht over de omgeving. je loopt verder de rode route en komt vanzelf weer uit in mezni louka bij de camping.

de route is ongeveer 15 km lang
Oud 03-12-07, 17:32   #43
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
op zoek naar wandelkaart

Ik weet dat wandelkaarten in Tsjechië goedkoper zijn dan dat je ze hier in België koopt maar ik vind het wel leuk om mijn vakantie te plannen als ik die kaarten op voorhand heb.
Nu ondervind ik echter wat problemen om aan een kaart te geraken van het merk Shocart. Normaal gezien haal ik die allemaal in Gent bij Atlas Zanzibar maar daar zou het tot februari duren vooraleer ik aan een kaart geraak van het Reuzengebergte( pakket moet uit Praag komen en het zou te duur zijn om een klein pakketje op te sturen ). Weet er iemand van jullie waar die kaarten van het merk Shocart nog te bestellen zijn? Mag in Nederland zijn als de boekhandel maar bereid is om de kaart op te sturen..
Bedankt voor de hulp!
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-12-07, 09:01   #44
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Chantal, misschien dat je ze rechtstreeks kunt bestellen op deze website http://www.shocart.cz/en/
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-12-07, 11:25   #45
Volwaardig Lid

Yohe's avatar

Nationaliteit:
De wandelroutes die wij tot nu toe in Tsjechie gedaan hebben (ook in het Reuzengebergte), en dat waren er veel, waren allemaal prima gemarkeerd en prima begaanbaar. Ikzelf houd helemaal niet van enge paadjes en losse stenen en ik heb last van hoogtevrees maar ik ben niets vervelends tegengekomen. Geniet ervan! (wel je bergschoenen aandoen hoor!)
Yohe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-12-07, 11:58   #46
Lid

Nationaliteit:
goede wandel/bergschoenen zijn nooit weg.
zeker nodig als je de Pec pod snezkou af wilt wandelen, een flinke tippel maar halfweg een restaurace voor een hapje en een drankje
hejapa is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-12-07, 15:38   #47
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Wandelen naar en rondom Snezka

Ik plan onze volgende vakantie (begin mei) naar de buurt van de Snezka. Het wordt waarschijnlijk Benecko.
Wij zijn wandelaars en wij hebben al eens de wandeling gedaan van Pec Pod Sneskou naar de top en terug. Wij zaten toen wel vrij ver van ginds gelogeerd maar waren toch eens tot daar gekomen omdat ik absoluut eens op de hoogste top wou staan .
Nu we dichter bij de Snezka zitten, wou ik weten of de liften daar ook werken als er géén sneeuw is. En is er al eens iemand met de lift afgedaald naar Polen? Is dat de moeite? Werkt die poolse lift ook in het voorjaar? Zijn de wandelingen in Polen ook zo goed aangeduid als in Tsjechië? Is dat Poolse stadje Karpacz de moeite?
Bovenop de Snezka ligt dan ook een pad dat de kam volgt. Moet je dan heen en weer wandelen over hetzelfde pad of zijn er alternatieven?
Alle suggesties welkom. Om ons niveau van sportiviteit aan te geven ; wij zijn op de Snezka geraakt en ook naar beneden maar dan was het wel genoeg!!
Ps. : hondjes mogen mee in de kabellift dacht ik als ze in een tas zitten?
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-12-07, 16:00   #48
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ja de liften werken waarschijnlijk wel altijd, maar misschien niet het hele uur lang. en wandelen kun je erg goed bij de snezkaberg en er is volgens mij een ander pad naar beneden maar die gaat wel om. en ook bij splinderluv mlyn kun je goed wandelen in de bergen.
Oud 09-12-07, 16:28   #49
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
chantal schreef:
Bericht bekijken
Nu we dichter bij de Snezka zitten, wou ik weten of de liften daar ook werken als er géén sneeuw is. Bovenop de Snezka ligt dan ook een pad dat de kam volgt. Moet je dan heen en weer wandelen over hetzelfde pad of zijn er alternatieven?

De lift gaat wel naar boven, soms wordt er een tussenstop van een kwartier ingelast tussen het eerste en tweede deel. Boven kan er nog behoorlijk sneeuw liggen en terug lopen te voet naar beneden betekent meestal sneeuw tot helemaal onderaan de wandelweg!!!

Zo zag het er uit vorig jaar begin mei

Over de verschillende wandelingen over de bergkam kan je hier meer vinden.
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-12-07, 17:26   #50
Actief Lid

zoals gezegd de lift doet het wel misschien niet op maandag en niet constant in de zomer doen ze het nl maar 1 keer per uur en met de voorjaars vakantie hebben wij ook al een keer mee gemaakt dat hij het maar 1 keer per uur deed. alle gasten naar boven bracht en dan weer op het hele uur open ging. de bovendste lift doet het regelmatig niet in de winter ivm de wind.
leuke wandeling is om via de top naar velka upa te lopen, je kunt via de lift daar dan weer naar beneden maar je kunt ook naar beneden lopen.
ook leuk schijnt te zijn op via marianske lasne naar pec te lopen die gaat een beetje dalend en je komt niet op de snezka uit. hier staat al meer over geschreven op dit forum.
petra
petra is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels