Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Sport & Ontspanning
Wandelroutes

Wandelroutes

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 03-12-07, 17:32   #41
chantal
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
op zoek naar wandelkaart

Ik weet dat wandelkaarten in Tsjechië goedkoper zijn dan dat je ze hier in België koopt maar ik vind het wel leuk om mijn vakantie te plannen als ik die kaarten op voorhand heb.
Nu ondervind ik echter wat problemen om aan een kaart te geraken van het merk Shocart. Normaal gezien haal ik die allemaal in Gent bij Atlas Zanzibar maar daar zou het tot februari duren vooraleer ik aan een kaart geraak van het Reuzengebergte( pakket moet uit Praag komen en het zou te duur zijn om een klein pakketje op te sturen ). Weet er iemand van jullie waar die kaarten van het merk Shocart nog te bestellen zijn? Mag in Nederland zijn als de boekhandel maar bereid is om de kaart op te sturen..
Bedankt voor de hulp!
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-12-07, 09:01   #42
Pelhøimov
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Chantal, misschien dat je ze rechtstreeks kunt bestellen op deze website http://www.shocart.cz/en/
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-01-08, 22:59   #43
miranda1967
Nieuw Lid

Nationaliteit:
wandel route's omgeving zelena ruda

hoi wij gaan naar duitsland dicht bij zelena ruda,we hebben daar verleden jaar gewandeld en zijn toen die grote berg opgegaan naar de 2 meren.,
Weet iemand of je in die omgeving nog meer van zulke leuke route;s zijn.
is zelena lhota misschien een leuke plaats?
we houden van bod wandelingen met bruggetjes en trappetjes etc.
groetjes Miranda
miranda1967 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 01:40   #44
paddestoel
Volwaardig Lid

paddestoel's avatar

Nationaliteit:
mijn favoriete gebied
Zelena Lhota is (of was?) een rustige plaats
alleen ben ik daar zo lang niet geweest, ik herinner me niet meer de concrete wandelingen/namen
nu kan ik in die omgeving alleen maar de wandeling naar Ostry bedenken vanuit Hamry dan

verder kan je naar Prenet of Mustek wandelen of naar de waterval Bila Strz - erg mooi

zie link
http://www.jiznicechy.org/cz/index.p...r/bilastrz.htm
http://www.sumava.com/rec_beznswrdhd...&bez=bila_strz

Bericht 19-01-08 om 04:51 aangepast door paddestoel.
paddestoel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 10:49   #45
nanja
Lid

nanja's avatar

Nationaliteit:
Je kunt bij vvv's een klein, dik, rood boekje kopen. Soms in het duits,
soms ook in het engels. Hierin staat geweldige wandeltochten met afstanden en rustpunten. Een een aanrader!

veel wandelplezier,
Nanja

tip: omgeving Prasily, Kasperske Hory, Srni, dal van de Kremelna. Allemaal half uurtje rijden ongeveer.
nanja is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-01-08, 18:03   #46
dieter
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Edice Klubu Ceskych Turistu, de groene detailkaarten in de molen van elke Tsjechische boekwinkel geeft goede kaarten, met wandel- zowel fietsroutes.
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 20:57   #47
FrankD
Nieuw Lid

Nationaliteit:
We gaan in juli voor de eerste keer naar Tsjechië voor 10 dagen. We verblijven in Landal Marina Lipno . Zijn er in de omgeving wandelingen te maken met kinderen (bijna 4j en 7j)? De oudste stapt al goed, maar de jongste heb ik verleden jaar de laatste maal in een rugdrager gezet...
Iemand enkele voorstellen? Ik schat de maximale duur van een wandeling met de kinderen op 3 à 4 uur (rustpauzes niet inbegrepen).
FrankD is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 22:27   #48
C.Berendse
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
3 á 4 uur lopen zonder de pauze's meegerekend is wel heel optimistisch als die kleine van 4 jaar nog geen wandel errvaring heeft. Goed oefenen in Nederland!
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-01-08, 13:09   #49
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ik zal maar vaak genoeg stoppen met een kleine en anders alvast oefenen. en trouwens om het uur een pauze is goed.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-03-08, 19:40   #50
petra67
Nieuw Lid

petra67's avatar

Nationaliteit:
Deze wandeling hebben wij meivakantie 2007 gewandeld met onze kids, de jongste, destijds net 5, heeft 'm helemaal meegelopen.
Aan het eind lekker iets gedronken en terug bij het begin in een simpel restaurantje gegeten.
Pravcicka Brana

De grootste zandstenen brug van Europa, Pravcicka Brana, is de grootste attractie van Boheems Zwitserland. Wanneer u Boheems Zwitserland aandoet, kunt u er eigenlijk niet omheen. Van heinde en verre ziet u de brug boven alles uitsteken. En eerlijk is eerlijk, dit natuurwonder maakt niet allen op postkaarten, maar vooral in het echt een verpletterende indruk.

Naast de Pravcicka Brana kunt u een voormalig kasteel vinden, Falcons Nest. Tegenwoordig is er een restaurant in gevestigd waar u lekker kunt bijkomen van een fikse wandeling en de bijna onwerkelijke uitzichten die u heeft in de hele omgeving van de Pravcicka Brana.
petra67 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed