![]() |
|
|
#22 |
|
Re: Mtb Routes
Ach mannen, gewoon op je moutainbike stappen, bossen in, rivieren oversteken, af en toe de fiets op de schouder en gaan. Over gebaande en ongebaande paden. Avontuur. Je komt altijd wel ergens uit. Onderweg een pivo. Even kletsen. Bericht naar het thuisfront: even verdwaald, komen wat later thuis. Afgemat maar voldaan op het thuishonk aankomen, fiets schoon spuiten. Badderen. Drinken en nakletsen over de route. Dat is mountainbiken in optima forma.
Groet van een sportieve Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pivonist
|
Re: Mountainbike-routes in Reuzengebergte?
Volgens mij kan je legaal van de Cerna Hora af, want de lift heeft speciale fietsbakjes die je naar boven brengen!
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Er zijn in de regio Teplice nad Metuje - Adrspach - Broumov veel MTB route's, goed bewegwijzerd in allerlei zwaartes. In Teplice is afgelopen mei de Cannondal wedstrijd georganiseerd, zie www.redpoint.cz , of 96 km of 157 km . Veel succes Bert en Mien, www.aktief.cz . voor meer informatie over deze regio.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
|
Gorrit: dat zijn dus de legale routes. Maar met een mtb moet je het echte terrein in, modder, single tracks, etc. En die mogen alleen bewandeld worden, maar daar laat een mtb.er zich niet van weer houden..
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Forum Freak
|
Hoezo moet dat?? Ik ken zat mensen met een mtb die dit niet doen, en de wandelaars van dat gebied zijn het vast ook niet met deze mtbers eens.
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Ben zelf niet zo'n fietser, was dus niet op de hoogte maar weet wel wat leuke paadjes in de buurt van ons huis.Niet helemaal Krkonose meer, wel populair bij CZ mtb'ers. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
tsja Corrie "moeten" is natuurlijk eigenlijk meer een kwestie van "willen" want niemand kan je dwingen op een fiets te gaan zitten, alleen onder eigen dwang en dan is het weer een gevoel van "moeten". In het engels heb je er een schitterend woord voor "stoked"... het heeft wat om een berg (de hoogste van cz) in alle vroegte te beklimmen, ik was op Snezka om 6.15... dan liggen de meeste wandelaars nog op 1 oor. Ben later ook een boswachteres(!) tegen gekomen die niet te vermurwen was... Verder is mijn omgang met wandelaars zeer netjes al zeg ik het zelf, reduceer snelheid tot stapvoets en wissel meestal wel een paar woorden uit, zoals "bedankt", "tot ziens", etc. Elkaar de ruimte geven heet dat, krijg ook zelden kwade blikken.
|
|
|
|