|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Mountainbike-routes in Reuzengebergte?
Weet iemand mooie MTB routes in Tsjechie??
![]() Alvast bedankt |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Re: Mtb Routes
Mot,
Ik neem aan dat je Mountian Bike Routes bedoelt, en in welk gedeelte van Tsjechië zoek je ze? ![]() Als je via de zoekfunctie (rechtsbovenin) zoekt op fietsen, kom je een aantal topics over MTB tegen. Groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
ja ik bedoel mountian bike routes
Ik zit in het Reuzengebergte |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Actief Lid
|
keuze genoeg:
http://www.cykloserver.cz/CykloServe...ntRubrKis=1005 kies bij "kráj" - Liberecký en klik op vergrootglas, in volgende window met vergroot glas in zoomen, op het gebied waar je zit. Verder bij fietswinkels in Vrchlabi en zo kaarzten van omgeving te koop. ff een illegale super tip, ga heel vroeg oppad (uiterlijk 4.30) en ga van èerné udolí richting Pražka bouda, via luèní bouda naar de kam ri. Snìzká, via "achterkant" (Poolse zijde) is ie te biken. Let op is verboden en kan je een boete riskeren plus terug lopen, maar is zeker de moeite waard, want de hoogste berg van Tsjechie moet toch op het lijstje staan... Naar beneden stukje free ride over de pistes naar Pec... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Super Lid
|
Wordt al zo'n beetje een vaste tip: koop een goede plattegrond.
Edice Klubu Ceskych Turistu heeft in de nieuwere drukken (herkenbaar aan fietsersymbool voorop) fietsroutes. Kosten 79 Kc voor elke streek in Tsjechië eentje in 1 op 50.000. Beter valt er nauwelijks te krijgen. In de boekwinkels in de standaard, de plattegronden zijn groen. Zoek eerst het nummertje op de lijst op/aan de standaard uit! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Maar blijft nuttig zo´n tip. Naast de cyklo mapa is het ook handig om een wandelkaart te kopen. Want je wilt niet op asfalt blijven of "gravel". De wandelroutes zijn ook vaak te biken, soms ook niet... De routes zijn aangegeven in kleuren (rood, blauw, groen, geel) die niets zeggen over de zwaarte... Bewegwijzering in het terrein is perfect, in de dorpjes af en toe zoeken.
Herhaal mijn advies nog een keer, let wel op de parkwachters van de KRNAP, zijn erg fanatiek waar het illegale mtb´ers betreft. |
|
|
|