|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Re: Info over fietsen in Tsjechië?
Wij hebben volgens mij via het Tsjechisch verkeersburo het blad CYCLING FREE AND EASY (dat was wel een 2 jaar geleden denk ik)en daar staan 36 fietsroutes in door heel Tsjechie.
En ik heb een boekje van de ANWB genaamd TSJECHIE ACTIEF EN ANDERS en daar staan ook een aantal wandel en fietsroutes in. dus wie weet misschien is het ook iets voor jouw dat blad van het toeristenburo is super voor jullie denk ik. Tsjechisch Bureau voor Toerisme Voor toeristische vragen over Tsjechië kunt u contact opnemen met het Tsjechisch Verkeersbureau. Tsjechisch Verkeersbureau in Nederland Adres: World Trade Center Strawinskylaan 517 1077 XX Amsterdam Tel: 020-5753014 Fax: 020-5753015 E-mail: info-nl@czechtourism.com Website: http://www.czechtourism.com |
|
|
|
|
|
#22 |
|
VIP Lid
|
Er wordt veel toeristisch gefietst hier (zelfs door mij-
Ik kan je de volgende atlas aanraden:CYKLOATLAS Cesko schaal 1:100.000 zie: www.cykloatlas.cz Deze atlas telt 99 routes ISBNnr: 90-7224-414-0 Veel plezier! Pieter |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Super Lid
|
Semabyt,
Altijd als ik voorzichtig roep dat ik in Praag zelf zou willen fietsen, roept mijn schoonfamilie ter plekke driewerf 'NEE' en beschouwen zij het voorstel gelijkwaardig aan zelfmoord. Heb je zelf ervaringen op dit gebied? Ik ben in Amsterdam toch wel wat gewend, dacht ik; behoorlijk wendbaar en zo. Maar is Praag dan echt andere koek? Ik zou zo graag eens wat buurten gaan verkennen waar ik anders vele, vele uren wandelen voor nodig heb... Bart |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Hé Bartiku, nou ga ik natuurlijk voor mijn beurt praten maar wij hebben al in diverse grote buitenlandse steden gefietst. Het is inderdaad zo dat de buitenlandse stadse automobilist geen rekening houd met fietsers. Puur om het feit dat ze geen fietsers gewend zijn. Andersom zijn wij fietsers die dat weten en wij houden rekening met dat soort automobilisten. Omdat wij gewend zijn om op te letten op andere weggebruikers. Zet mij maar in een willekeurige buitenlandse plaats in het verkeer en ik kom er ongeschonden uit. Je moet je soms wel een beetje "onbeschoft" gedragen en hier en daar voorrang opeisen. Ik heb daar dan niet zo'n moeite mee. Ik moet dit dan wel 's avonds nog even recht praten met mijn partner!!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
Fietsen in Tsjechie
Hi. Kwam even langs voor fietsinfo in Tsjechie.
Meteen maar lid geworden. Wil graag weten hoe de fietsmogelijkheden in Tsjechier zijn inclusief bepakking. Steil, pittig? Aanbevolen routes? Gr! Corneille |
|
|
|
|
|
#27 |
|
VIP Lid
|
Re: Fietsen in Tsjechie
Er zijn een paar verschillen tussen fietsen in NL en fietsen in CZ.
In CZ zou ik er rekening mee houden dat automobilisten je niet altijd de voorrang zouden verlenen .. ook al zij dat zo eigenlijk zouden moeten doen. Anders nog: heuvels, heuveltjes en bergen - nou, zeker als je een van de fietsroutes gaat volgen (in Tsjechie zijn goede toeristische kaarten te koop met daarop ook de fietsroutes aangegeven) kom je onderweg altijd ten minste een grote berg tegen. Meestal geen echte fietspaden. Geen verharde paadjes, soms moet je gewoon op de weg met auto's. En dan opletten. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Hi!
Heel mooie routes zijn in de omgeving van Adrspach, Nachod, Ratiborice en Nove Mesto nad Metuji. Hier vind je een lijst, helaas maar in het Tsjechisch: http://www.branka.cz/cyklo.htm Misschien kun je daar even emailen, want zij hebben zeker brochures die zij aan jouw kunnen sturen. Groetjes, Andrea |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
|
|