![]() |
|
|
#71 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo,
Ik ben het afgelopen jaar voor de eerste keer in Tsjechie geweest en ik ga volgend jaar beslist weer terug. Wie kan mij helpen? Ik zoek een deel van tsjechie waar je goed kunt fietsen, niet met een mountainbike maar met een gewonen fiets. Of gaat dat helemaal niet in Tsjechie? Vriendelijk dank alvast, Groetjes, Maria |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Geblokkeerde account
|
Maria,
Wij hebben van de zomer in Zuid Bohemen op verschillende plaatsten gefietst, in de omgeving van Trebon en in de omgeving van het Lipnomeer, pl.m zo,n 750 km1 bij elkaar. Onze fietsen (stadshybriden) zijn voorzien van 21 versnellingen, de wegen en-of fietspaden zijn redelijk vlak met soms wat heuvels er tussen door. Ookal ben je een ervaren fietser,een fiets met versnellingen is toch toch aan te bevelen,van Trebon en Lipno zijn voldoende fietskaarten te koop. Wil je iets specifieks weten stuur me maar een PM. Gr Vonny |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nieuw Lid
|
Geachte mevrouw,
Om antwoord te geven op uw vraag kan ik u het volgende berichten: Er zijn -tig fietsroutes in Tsjechië, die zowel met een mountainbike als met een gewone fiets gereden kunnen worden. Bedenk wel, dat het een heuvel- en bergachtig land is, wat af en toe veel klimwerk vergt. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, Met vriendelijke groeten, Jeroen van Loon. P.S. Mocht u meer vragen kunt u me rechtstreeks mailen op jeroenhanka@wanadoo.nl. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Actief Lid
|
Voor de fietsliefhebbers:
Wij zitten 25 km ten noorden van Ceske Budejovice en een half uur rijden van Trebon vandaan, en van daaruit kun je 9 verschillende fietsroutes volgen. Niet altijd even makkelijk, maar de meeste routes zijn goed te doen. Wij verhuren onze boerderij en dat is dan incl. (o.a) 5 mountainbikes! Kijk maar eens op onze site. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Geblokkeerde account
|
Ik begrijp dat met: een half uur rijden van Trebon vandaan !!! de auto bedoeld wordt.
![]() |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Geblokkeerde account
|
C.P, als over fietsen gaat denk ik inderdaad niet in autorijtijden maar in fietstraptijden.
![]() Het ligt dus relatief gezien in fietstijd ver van Trebon af. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Actief Lid
|
Mijn bedoeling was gewoon aan te geven dat er hele leuke plekken in Tsjechie zijn waar je kunt fietsen. Ben zelfs zo vriendelijk geweest om aan te geven dat het om een gebied gaat met 9 fietsroutes. Ik heb begrepen dat dit de vraag van dit topic was: waar kan men lekker fietsen, en op die vraag heb ik gereageerd.
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Geblokkeerde account
|
Het is prima om dat weer te vermelden.
|