![]() |
|
|
#61 |
|
Geblokkeerde account
|
Rond Trebon en ook bij het Lipno meer kun je goed fietsen metdenhellingen van zo,n 3-5 %, mooie aangegeven fietspaden, kaarten ter plekke te koop.
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Actief Lid
|
Dan kan ik je aanraden in Tesco of Hypernova een kaart van de omgeving te kopen met cyklotrasy. Deze zijn te vinden op de boekenafdeling. De meeste "weg"routes zijn aangegeven met gele bordjes een fietsje en een nummer. Let wel op dat de doorgaande wegen niet echt geschikt zijn om te fietsen, het verkeer houdt weinig rekening met fietsers...
Leuke route is bijvoorbeeld: Radyne, is over de weg te bereiken en niet ver, dan naar Kozel en via Nebilovy weer terug. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Nieuw Lid
|
Iemand ervaring met het vanuit Dresden per fiets naar Praag trekken? Is dit een beetje reëel, waar kan ik goede routes vinden en hoeveel tijd gaat dit ons ongevéér kosten?
Ik reis over een paar weken met een vriend per trein naar Dresden met het 'Schönes-Wochenende-Ticket' om vervolgens zo goedkoop mogelijk in Tsjechië met onze fietsen rond te dwarrelen, als arme studenten zijnde natuurlijk een fantastische uitdaging . Maar we willen toch allereerst even blijven hangen in Praag, dus iemand die me iets verder op weg kan helpen? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nieuw Lid
|
Dat is precies wat we de afgelopen maand hebben gedaan: met de nachttrein naar Dresden (maar kan ook goed met schones wochenende), en van daaruit langs de Elbe en Moldau naar Praag. Hele mooie route, vooral langs de Elbe (Elberadweg, in Tsjechie route nr 2, aangegeven met kleine gele bordjes). Is zo'n 240 km, weinig hellingen. dus dat kan je, afhankelijk van je fietservaring in 2 tot 4 dagen doen. Houd bij Bad Schandau de westelijke oever aan, is veel rustiger. Redelijke camping in Litomerice, goede in Vetrussy, en in Praag komt de route langs de Moldau vlakbij de campings aan de Trojska. Na Praag kan je alle kanten op (maar Praag uit fietsen kan een bezoeking zijn, je kan de fiets buiten de spits ook in de metro meenemen), de lokale wegen zijn heel goed te fietsen.
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Forum Freak
|
Misschien de Tsjechische 'Marktplaats' http://www.annonce.cz/cgi-bin/online?
Heb ik uit een ander topic gevist, als je meer adressen zoekt moet je met de zoekfunctie zoeken naar Tsjechische marktplaats. Lukas |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Alleen weet ik niet hoelang hij erover heeft gedaan en welke route.IK vind het een haast bovenmenselijke prestatie! Petje af Gerrit ![]() |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Forum Freak
|
Dat is inderdaad een geweldige prestatie
Ga jij het ook ooit nog eens doen Gerrit? ![]() |