![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Re: Fietsvakantie in de Bohemen
Ga anders ook eens op zoek naar de fietskaarten van Tsjechie, er zijn er heel veel. Te koop o.a. bij Pied de Terre in Amsterdam of andere reisboekenwinkels of kijk eens op de volgende site:
http://www.fietsvakantiewinkel.nl/ts...kaartserie.php Veel plezier met de voorbereiding! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Legende
|
In Sumava (Boheems Woud) kun je goed fietsen, zonder al te veel last van auto’s. Ik moet wel zeggen, het is wel een beetje heuvelachtig, maar bij lange na niet zo als in de Alpen.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Gast
|
In Tilburg in het centrum is een winkeltje dat heet de Atlas, dat heeft me een partij kaarten voor te wandelen maar ook veel voor te fietsen. Ik woon vlakbij Tilburg en ga daar altijd voor iedere vakantie naar toe. De eigenaar kan je vaak persoonlijk advies geven over wandel en fietsroutes. Inderdaad Sumava is mooi en ook de omgeving van Benesov en langs het Lipno meer, het stijgen van de wegen valt wel mee, het zijn idd geen alpen, zelfs de Ardennen zijn erger.
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Info over fietsen in Tsjechië?
We willen met de tandem wat rondtoeren in Tsjechie deze zomer........ alle info is welkom.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Re: Info over fietsen in Tsjechië?
Je hebt echt heel veel goed aangegeven paden waar je kan fietsen. Er bestaat ook een brochure met de aangegeven routes erin. Verder zal je je zeker niet vervelen. Andere info hangt een beetje af, in welke deel van Tsjechie willen jullie fietsen. Geef het een beetje aan en dan komen andere tips vanzelf.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Jaaaaaa, Tsjechië is zeker geschikt om te fietsen. Als u een beetje googlet of kaarten bekijkt, zie je hoeveel paden/ extra strook er zijn!! En wat leuk op een tandem!! Die zie ik haast nooit (gewoon in NL), jullie zullen vast veel bekijks trekken.
Fijne vakantie(voorpret) alvast |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor Uw reactie op mijn oproep !
Graag had ik wat meer info over die brochure gehad. We zijn van plan onze vakantie door te brengen DAAR waar het het interessantste is om te fietsen, begrijpt U ? Adressen ? Tot de volgende mail... Mvg |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Legende
|
Citaat:
In Tsjechië is het overal interessant om te fietsen. Je zal toch eerst een streek/regio moeten kiezen waar je wilt gaan fietsen. Je kan zoeken bijvoorbeeld met google . Succes. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Super Lid
|
Nou, begin maar met een statement of je in meer of minder heuvel/bergachtig terrein wilt fietsen; of je gaat voor natuurschoon, cultuur of steden...
Overigens: ik heb altijd begrepen dat fietsen in Tsjechië niet persé een genot hoeft te zijn, aangezien de auto's wat minder goed omgaan met fietsers. Zelf heb ik daar tot nu toe geen last van gehad; ik rijd over kleinere weggetjes, dan gaat het wel goed; die zijn dermate rustig dat als er een auto aan komt scheuren, hij je ver van te voren ziet en alle kans heeft om even uit te wijken. Maar op de drukkere wegen kunnen auto's dat niet en doen ze het dus ook niet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lid
|
Fietsen in Tsjechie kan heel erg fijn of nogal gevaarlijk zijn.
Het hangt er helemaal vanaf welke wegen je kiest. Als je een goede kaart hebt en de kleine wegen neemt, dan kan het zomaar gebeuren dat een uur niemand tegen komt. Ik fiets al 15 jaar in Tsjechie met enorm veel plezier, en ook nog op een Tsjechische fiets. Overigens heeft Bartiku helemaal gelijk v.w.b het omgaan met auto's, ga er maar niet vanuit dat ze erg rekening met je houden. Dit in tegenstelling met wat je in Nederland gewend bent. Toch wil ik zeggen, gewoon doen. Wat is er mooier dan een stukje fietsen onderweg genieten van de prachtige natuur, herten van dichtbij zien, lekker eten, en je dorst kan in elke 'Hostinec' gelest worden. Ik krijg er zelf al weer zin in nu ik dit schrijf. Aad |
|
|
|