|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Bedankt beste voor de toelichting - ik wist niet dat hij ook schrijver was en de link naar Nohavice vind ik leuk - Wat we op dit forum allemaal te wten komen is fantastisch.
Schrijf me ook maar op de lijst van de bewonderaars. Prachtige stijl mvg |
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Ladovská zima Za vločkou vločka z oblohy padá chvilinku počká a potom taje na staré sesli sedí pan Lada obrázky kreslí zimního kraje Ladovská zima za okny je a srdce jímá bílá nostalgie ladovská zima děti a sáně a já jdu s nima do chrámu Páně Bim bam bim bam bim ... Lada’s winter (niet helemaal letterlijk vertaald) sneeuwvlokjes dwarrelen uit de hemel, wachtend op een moment om te smelten. In zijn werkkamer schildert Josef Lada zittend op een oude stoel een winter-landschap refrein: Lada’s winter achter de vensters zijn de harten vol van witte nostalgie Lada’s winter kinderen en sleeen en in des Heren kerk ga ik naar binnen Bim bam bim bam bim ... |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Wat leuk zeg!
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Zijn vorige week dan ook maar naar het museum van Josef Lada in Hrusice gegaan. Enig, een aanrader. Alhoewel de rondleiding alleen in het Tsjechisch was en ik bijna niets verstond, vond ik het erg leuk. Daarna doorgereden naar het dorpspleintje van Hrusice, waar we bij restaurant Svejk (helemaal in Lada-stijl!) heerlijk hebben gegeten (zijn er daarna nog teruggeweest en komen er zeker nog wel vaker). En dat alles op nog geen drie kilometer van ons huisje!
|
|
|
|