![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Re: Wie kan me helpen?
Gerecht klinkt naar gulash uit Szeged (dat is de versie met iets meer paprika en een bekend parikapoeder komt uit het Hongaarse Szeged) met natuurlijk - zoals al gzegd - knedlik, niet de brambory maar de houskovy, uit meel met stukjes oud brood dat je tot een grof 'paneermeel' klopt, alhoewel je dat de laatste tijd niet altijd meer in de knedlik terugvindt.
Als het geen Szeged gulash is (Tsjechische spellingswijze even niet voorhanden) kan het een vleesgerecht zijn dat veel heter is en dat men aanduidt met benamingen als dabelsky smes (ook dit spel ik uit het hoofd, met weglating van vocale tekens, excuus) maar dat ook vaak een plaatselijke benaming krijgt en dat is inderdaad heel heet, dabel betekent niet voor niets duivel. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
zo knedliky recept is gelukt en ik ben ook achter de naam van het andere gerecht dat ik zo lekker vond. Google zoeken gaf me echter geen nederlandse recepten alleen tsjechische. Nou ben ik begonnen met mijn lessen, maar dat ik dit nou al snap?
750 g vepřové kýty sůl a pepř 70 g oleje 150 g cibule 100 g sladkokyselých okurek 100 g sterilovaných kapií 80 g feferonek 100 g kečupu Worčestr 1 Plátky z vepřové kýty nakrájíme na nudličky, osolíme, opepříme a na horkém oleji orestujeme téměř do měkka. 2 Přidáme na kostičky nakrájenou cibuli, kterou necháme zesklovatět, vložíme nakrájené okurky a kapie, rozsekané feferonky, kečup, několik kapek worcesteru, dochutíme a krátce podusíme. 3 Jako přílohu podáváme hranolky, rýži nebo chléb. od: marketa, 16.01.2004 Množství: pro 4 osobyDoba přípravy: 5 min Doba vaření: 10 min Hotovo za: 15 min Iemand misschien interesse om dit voor me te vertalen? Met de losse woorden die ik al ken wordt het niets vrees ik. Bedankt! Bianca |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Forum Freak
|
Hallo Fiebje,
Heb je ook een naam van dit gerecht? Misschien dat iemand dan zo een recept tevoorschijn "tovert", want ik kom ook nog niet verder dan varkens.... (?) olie, zout, peper, uien, augurk, kappertjes (??), pepers of paprika's (?), ketchup en Worcestersaus groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Moderator
|
Het is ongetwijfeld Katuv sleh, reeds bij ons aanwezig.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
ik heb even via de