![]() |
|
|
#31 | |
|
Moderator
|
Re: Welk nederlands gerecht koken in Tsjechie?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
VIP Lid
|
Barbie je weet het weer voor elkaar te krijgen , een antwoord vol tact.
Ik betwijfel eigenlijk ,of je wel weet wat tact is. ![]() En dan nog wat, is een pannekoek een Tsjechisch gerecht?????????????????????????? ![]() wie weet waar de pannekoek van origine vandaan komt? Ik weet wel dat men in Tsjechie de pannekoek niet zo eet zoals wij hem eten. ![]() |
|
|
|
|
|
#35 |
|
VIP Lid
|
Brenda, ik wist wel dat jij zou reageren...
![]() Je gaat zo vaak naar Tsjechië en weet je niet dat pannenkoek een Tsjechisch gerecht is? Ja, je heb gelijk, het is geen gerecht....maar een NAGERECHT!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Legende
|
Pannekoeken waren van oorsprong volkvoedsel, arme keuterboertjes aten soms wel drie maal daags pannekoeken. Dan wel zonder spek, suiker, stroop enzovoorts. Pannekoeken werden gemaakt van het meel dat voorradig was en dat was het goedkope Boekweit en niet het dure tarwemeel.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Nieuw Lid
|
Volgens mij staat de Nederlandse keuken niet erg hoog aangeschreven in de wereldkeuken. En als ik iets moet uitleggen over onze eetgewoontes, reageert men altijd met: "Hmmz das voor een varken". Dus wat er al is gezegd kook Indisch of maak gewoon IETS lekkers en geen stamppotten en/of hutspot.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Legende
|
Ik zou een gemeng gerecht koken die beide keukens verbindt, namelijk een stoofpotje van konijn of wild met een lokaal bier. Zoiets als op de foto, waarbij ik direkt aan Octavia denk. Hij zal het wel begrijpen, hoe heerlijk dit festijn moet zijn.
<font color="white"> .... </font> |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
En het kan me ook eigenlijk niet zo veel schelen waar "de pannekoek" vandaag komt van origine maar wat ik wel vind is dat jouw antwoorden heel vaak een rot toon hebben. Een beetje afzeikerig. Ja had ook anders kunnen antwoorden, zoals; In Tsjechie worden ook wel pannekoeken gegeten maar dan als nagerecht dus echt nieuw is het niet voor ze een pannekoek! ![]() |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Moderator
|
Ik snap niet erg goed, wat Barbie verkeerd heeft gezegd, ik had eigenlijk ook ongeveer dezelfde reaktie in mijn mond, eigenlijk een soort grappige verbazing. Ik weet, dat er veel pannekoeken in Tsjechie worden gegeten, maar meestal thuis. En dan niet als nagerecht.
Laten wij hier aub bij de pannekoeken, sate, stamppot en kip met ananas blijven! OK? |
|
|
|