het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-07-04, 21:45   #11
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Re: Welk eten moeten we meenemen??

Citaat:
san40 schreef:

zeer bedankt ! voor je antwoord

heb trouwens enorm genoten van je website.

jammer dat je site niet meer bijgehouden wordt....

je collegae kan er overigens ook wat van !
Graag gedaan!

We hebben ook reuzelol gehad bij het in elkaar zetten van die website. Staat natuurlijk vol met melige ongein, maar dat is - gezien het onderwerp drank - juist grappig, vonden wij. En inderdaad, m'n maat en ik zijn aan elkaar gewaagd als het op pivo en aanverwante vloeistoffen aankomt. Door omstandigheden heeft hij de afgelopen jaren helaas niet meer meegekund naar Tsjechië, en ik vrees dat dat zo zal blijven. Ikzelf ga nog wel regelmatig met m'n vriendin (en met heel veel plezier!), maar da's toch anders...

Maar goed, ik dwaal een beetje af
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-07-04, 20:22   #12
Nieuw Lid

san40's avatar

hoi punkenstein,

n.a.v. je bericht, over website, en je vriend die niet meer mee kan (mag ?), (wil ?) .. ik ben niet nieuwsgierig

Je website staat bol van de ZH humor, mag ik wel, vraag me af wie de teksten heeft geschreven.
heb zelf zo'n ZH-er hier bij me thuis in Breda zitten ... jaartal 1959..
en hij is zeer lang woonachtig geweest in reisweik ZH. van ôrigine tuerlijk an hageneez..
Herkende veel van de humor.
Mijn vriend lag ook totaal dubbel bij de teksten en foto;s ... zehr herkenbahr.. maar meer van langer her.

begrijp dat jij nu ook beteugeld bent, doch nog steeds goed maf..
I like that

beteugeling kan verder gaan, 3 kids én vriendin .......

maar geloof dat mijn Reiswijkse beest ut tog wel lekkurh vindt .... ondanks de beteugeling...

maar goed ook ik dwaal af...
san40 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-07-04, 21:09   #13
Actief Lid

Kvetinka's avatar

Nationaliteit:

Ja drop is er wel maar engelse.

Kvetinka
Kvetinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-07-04, 19:47   #14
Super Lid

Erikita's avatar

Nationaliteit:

Ik herinner me nog van die lange staven ´´pendrek´´ (drop) die een typisch smaakje hebben. Ik zou het niet zo snel met drop die we in Nederland hebben kunnen vergelijken.
Niet echt spectaculair Kent iemand deze?
Erikita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-04, 17:39   #15
Actief Lid

Arthur's avatar

Niets meenemen! Er is daar zoveel lekker eten en drinken, dat alleen al is juist een goede reden om er heen te gaan. Over koffie, de koffiecultuur wordt er veel serieuzer genomen dan in Nederland heb ik vaak de indruk. Daar heb je gelegenheden waar je een keur aan koffies kunt drinken, veel meer dan hier. Keus genoeg. Met dit weer kan ik de ijskoffie, die in Nederland ook veel minder gebruikelijk is, zeker aanbevelen hoewel iets erin ook altijd smakelijk is, neem daarvoor een lekker Algerijnse koffie, dat is met een soort advocaat. De kritische Irish-koffiedrinker is trouwens wel iets anders gewend dan je in Tsjechië krijgt. Maar waarom zou men te kritisch zijn.
Arthur is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-04, 17:49   #16
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:

Ik moet zeggen dat mijn ervaringen met Irish coffee in Praag zowel qua smaak als prijs absoluut niet slecht zijn. Temeer omdat men regelmatig (en terecht, vind ik) schijnt te denken dat whisky het hoofdbestanddeel moet zijn.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-04, 17:57   #17
Actief Lid

Arthur's avatar

Bestelde er eens 1 Praag, kreeg per abuis Ice Coffee. Na die over mijn verhitte hoofd (was hete zomer) gegoten te hebben kreeg ik vervolgens wel een prima Irish. Mijn opmerking ging dus inderdaad eigenlijk over kleinere stadjes. En generaliseren kan ook niet echt.
Arthur is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels