![]() |
|
|
#51 |
|
Super Lid
|
ik bestel altijd gewoon wat en zie wel wat ik krijg als ik het niet lust ruil ik met mijn vader.
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Moderator
|
Jij lust je vader dus wel?
![]() |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Actief Lid
|
wij bestellen alle 5 meestal iets anders.wel vlees met gefrituurde of gebakken aardappelen in verschillende vormen en salades.dan proeven we van elkaar en meestal rouleren we dan de hele week. toetjes ijs en pannenkoek met ijs en fruit. Alleen mijn schoonzoon neemt altijd koffie met metaxa. en teufelstoast hebben we het lekkerst gegeten in Vyssi Brod
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Actief Lid
|
wat is een sopski salat hahahaha even een vraagje tussendoor ik ga namelijk dit jaar die kant op en ga zeker naar dat plaatsje kopvrinice,waar zit het restaurant ongeveer
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Nieuw Lid
|
Ik vind Tsjechie waanzinnig; cultuur, de mensen, history, de natuur, het landschap, de eetbare paddestoelen en slakken ... mijn ex ... :snik:
... maar de keuken vind ik minder. Sorry. Als er vis te krijgen was, nam ik vis en dan meestal forel of gefrituurde [nep] krabbepootjes . Zij nam meestal gefrituurde kaas [wat was het ? Edam of Gouda ?] of het 'befaamde stoofpot-achtige recept' wat ik dus niet lust [met veel komijn erin, en zo]. Maar haar oma heeft mij wel levende slakken leren koken ... |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
balkansky syr
wat idd feta is. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Heb pas een keer of 10 in Tsjechie gegeten, ben dus nog maar beginner. Meestal bestel ik een groot stuk vlees. Geloof niet dat ik een traditioneel tsjechies gerecht gegeten heb maar mijn ervaringen tot nu toe zijn:
veel, erg lekker en niet duur , en zo heb ik het het liefst. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Super Lid
|
ik eet meestal kip met patat of bramborak die zijn zo lekker
en ik eet soms als voorgerecht knoflooksoep die vind ik ook jammie jammie |
|
|
|
|
|
#60 |
|
VIP Lid
|
Zelf kies ik vaak voor iets wat als special van die kok/dat restaurant wordt aanbevolen. Van rode kool met stoofvlees en knedlicky tot de aardappelpannekoekjes gevuld met zuurkool etc.
kees neemt graag een lapje vlees en vaak lukt het om dat ook te krijgen. Of via een duits of engelse kaart , of met `Wat en Hoe `. Onze meiden zijn gek op de voorafjes en bijgerechten. Duivelstoast, knoflooksoep, salades met veel kaas en allerlei brambory-varieteiten. De gebakken kaas die ik bij een kraampje had gekozen werd eerst met afgrijzen bekeken, en later werd het me letterlijk van mijn brood gegeten. Alleen de koffie vind ik niet altijd lekker. Maar dat gebeurd ook in Nederlandse restaurants Maar ook in Tsjechië hebben we tot onze schande de mac bezocht. Als je de meiden laat kiezen kan je dat gebeuren. Maar een maal Mac in 24 dagen is te overzien Groetjes Hilde |
|
|
|