![]() |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
Re: Wat eten Nederlanders in Tsjechië?
Pasgevangen vis!!
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
Re: Wat eten Nederlanders in Tsjechie?
HMMMMMMMMMM Knoflooksoep is super. Gisteren bij mijn schoonmoeder iets gegeten wat naar ik begreep super goedkoop is en je als een soort armoede voedsel zou kunnen bestempelen maar ik vond het heerlijk. Ik heb geen idee hoe het heet maar is gemaakt van de bruine tegenhanger van spliterwten ( die we gebruiken voor de erwtensoep) en deeg was errugggggggggggggg lekker. Dan knedliky met aardbeiensaus of om het even welke saus hahahaha hmmmmm. Alleen vogens mij wordt je wel erg snel heel dik als je alleen Tsjechisch voedsel eet. Dus toch ook maar regelmatig "gewoon" sla hahahaha. OHHHHHHH en Brenda dat van die kaas begrijp ik wel
, maar pindakaas kan ik hier bij Albert gewoon krijgen evenals appelmoes al staat die wel tussen de babyvoeding hier ![]() |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Legende
|
Re: restaurants trutnov
Er zijn veel goede restaurants in de stad. Vlakbij de
marktplaats
naast het toerismebureau in de hoofdstraat. Ook op het einde der hoofdstraat, men moet er naar binnengaan langs een trap naar beneden. Veel restaurants situeren zich in gewelfde kelderverdiepingen. Ik heb er steeds lekker en voldoende geeten.
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Lid
|
In Trutnov zijn inderdaad goede restaurants waar je prima en lekker kunt eten .
In het begin speelde ik op safe en at alleen maar in de grote hotels. Maar als je in de tsjechische restaurants bent gaan eten dan weet je pas echt hoe smakelijk het eten daar is . Ik vind de knoflooksoep en de hertegoulasch echt heerlijk en dan de toetjes daar heb je alleen al een maal aan en lekkerrrrrrrrrr Ik ging een keer met mijn zoon en schoondochter eten die waren voor het eerst in Tsjechie,en dachten van o als het maar lekker is Ze hadden heerlijk gegeten en ze bestelden ijs na en daarna toen ze het op hadden kwamen ze het schaaltje EEN COCUSNOOT schoon gewassen bij ze terug brengen en die mochten ze meenemen naar huis . Als je toen die gezichten had gezien maar ze vonden dat zo leuk en apart ze hebben het er nu nog over En nu vinden ze het helamaal het einde om naar Tsjechie te gaan . |
|
|
|
|
|
#37 |
|
VIP Lid
|
Een erg goed restaurant in Trutnov is bij het internetcafe. Ook de pizzaria, tegenover de brouwerij van Krknose is goed.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nieuw Lid
|
Re: Wat eten Nederlanders in Tsjechie?
wat zijn kneudels of knoedels ofzo????