![]() |
|
|
#11 | |
|
Actief Lid
|
Re: Warm eten: middag of avond?
Citaat:
Ik gooi dan het raam open; en ga me snel aankleden om vervolgens buiten even een ommetje te maken. Het klinkt overdreven, maar ik kan er echt niet tegen, tegen die zware kook en bakluchten op de vroege ochtend. (Daarbij gebeurd het nog ook vaak dat de kachel ook nog vollop staat te branden) Het zijn geen dingen die ik gewend ben hier in Nederland. Vervolgens krijg je te horen: rare jongens, die nederlanders ![]() |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Bij mij verschil het. Als ik in Nederland ben dan eet ik/kook ik ook s'avonds, maar als ik in tsjechie ben stap ik dan gewoon over om warme middag eten te hebben en geen warme avond eten. Ik moet wel zeggen dat de eerste week na de terug keer uit CR meestal wennen is. Dan ben ik hele dag in het his aan het zoeken wat ik te eten kan.
Ik kan dan ook niet in CR weigeren om niet s'middags te eten maar s'avonds. Vooral als mijn oma voor me komt staan met een heerlijke bord vol knoedels en "svickova" dan kan ik simpel weg ook geen nee zeggen en dan moet ik de ook bijzeggen dat ik zonder schaamte de Hele(sisku) knedliku naar binnen werkt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Wij eten ook s'avonds,het kan niet anders als kinderen op school zitten en in weekenden heb geen "tijd" midden in de dag koken.Dan ga ik liever uitstapje met kinderen maken of zij moeten naar wedstrijden.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Dit heb ik vaker gehoord. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Maar ja, is het wel goed om 's avonds zoveel te eten??? Als het zou kunnen, zouden wij ook liever tussen de middag warm eten. Jammer is, dat mijn man niet mee kan eten... ik mis de "tsjechische" manier van eten.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Eet het liefst in de middag, maar helaas is het niet altijd mogelijk. Soms als ik de hele dag op school zit, eet ik dan broodje, soms neem ik een soepie in de kantine, maar het is dan niet meer zo lekker als zelfgemaakte. Meestal eet ik s avonds, maar als dat kan dan s middags.
Kvetinka ![]() |
|
|
|