het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 11-08-06, 14:54   #41
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
haha, ja da's inderdaad beschamend, zulke mensen. maar dat noem ik 'Hollanders'. ik voel me zelf meer nederlander. misschien omdat ik uit Brabant kom?
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-06, 07:55   #42
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tomm schreef:
Volgens mij barsten ze daar in lachen uit als ik dat probeer uit te spreken, haha. Ik ga het iig proberen .. maar dan vervang ik Belgie wel door Nizozemsko
Ik zeg altijd dat ik Hollandjan ben en dan is het onmiddelijk ok, ik weiger duits te spreken uit principe en rijd in een keer van Nederland naar CZ en tank daar weer, ik heb iets met die m....... maar dat ligt aan mij.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-06, 13:55   #43
Volwaardig Lid

Dybbuk's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Smajlk_M schreef:
"Jsem z Belgie...."
Dank voor de taaltip

Citaat:
Tabe schreef:
Maar ja.... een Fries moet je eerst goed kwaad maken voordat hij actie onderneemt.
een echte Friese ruiter.... kalm op de plaats maar pijnlijk als je er tegen aanloopt
Dybbuk is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-06, 18:54   #44
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik kan me voorstellen dat je in een land, waarvan je de taal niet machtig bent, eens een keer tegen dit soort problemen aan loopt.
Ik ben 15 jaar chauffeur geweest en in heel wat landen van europa geweest, overal heb ik gekregen aan eten en drinken wat ik wilde ook bij mij ging het weleens verkeerd, maar daar leer je alleen maar van, de volgende keer doe je het op een andere manier van je fouten moet je leren.Het is toch altijd een bepaalde manier van onbegrip, gewoontes en cultuur. Maar laten we ieder wel in z,n waarde laten, wij hebben in ieder geval weer een geweldige mooie vakantie in tsjechi. De taal, gewoon in het engels of duits, lukt het niet, dan maar met handen en voeten het is zo nu en dan zowel voor ons als de tsjech verschrikkelijk lachen. Ook zij doen hun best om ons als gast in hun land het naar de zin te maken.
amrod is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-06, 21:27   #45
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Amrod, ik ben het volledig met je eens.
Waar vind je in Nederland een menukaart in het Tsjechisch?
In Tsjechie ben ik al meerdere kaarten in het Nederlands tegen gekomen.....
Cisar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-06, 21:34   #46
VIP Lid

zo is het,en wij zijn de bezoekers van cz,ik vind dat wij ons moeten aanpassen,en onze ondervinding is dat de tsjechen ontzetend hun best doen om het ons ,toeristen naar de zin te maken
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-06, 22:13   #47
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Cisar schreef:
Waar vind je in Nederland een menukaart in het Tsjechisch?
In Nederland vindt je Tsjechische menukaarten als ze hun geld verdienen met hoofdzakelijk Tsjechen.......... nergens dus.

Citaat:
Cisar schreef:
In Tsjechie ben ik al meerdere kaarten in het Nederlands tegen gekomen.....
Dat klopt...... ze verdienen hun geld dus met alleen Nederlanders of in ieder geval hoofzakelijk met Nederlanders.

Snap je het nu???
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-06, 12:01   #48
Actief Lid

Phoebe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Corrie schreef:
In Nederland vindt je Tsjechische menukaarten als ze hun geld verdienen met hoofdzakelijk Tsjechen.......... nergens dus.

Dat klopt...... ze verdienen hun geld dus met alleen Nederlanders of in ieder geval hoofzakelijk met Nederlanders.

Snap je het nu???
Je tweede opmerking is niet waar (nog)... hoofdzakelijk Duitsers. Sinds kort (een jaartje of 3) komen er steeds meer Nederlanders. Maar daarvoor??? Nee, hoor. Niet in de mate van tegenwoordig.
Phoebe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-06, 12:25   #49
Actief Lid

Phoebe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Josef schreef:
ja jsem Nizozemstan (klinkt grappig in het tsjechisch, lijkt op mimozemstan=buitenaards wezen...)
Nejsi Nizozeman... jsi Nizozemec .
Phoebe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-06, 13:32   #50
Actief Lid

Raymond Veronika's avatar

Nationaliteit:
ff over dat duits praten. Sprak laatst een campingeigenaar en we hadden het zo over de hollanders op zijn camping en hij zei: Joh, dat zijn NOG GROTERE zwijnen dan de duitsers. Die flikkeren echt alles maar achter d'r kont neer, al staat er een halve meter verder een prullenbak.....

Daar heeft de man toch gelijk in, maar daar hoeft een nederlander niet voor op vakantie te zijn, dat doen we dat ook in eigen land (weet ni of iemand de beach-cleaner gezien heeft op TV en het aantal TONNEN afval wat er na een dagje strand achtergebleven was)............Of zou dat het afval van de duitse toeristen zijn??

En over dat eten: denk idd dat ze gedacht hebben dat jullie alleen het vlees niet wilde hebben........

maar om dan politie erbij te halen, deur op slot te doen en auto te blokkeren had bij mij ook heel verkeerd geschoten. dan hadden ze dat bord zo naar hun hoofd gekregen.......
maar goed, dat zal wel weer de rotterdamse oplossing zijn, in tegenstelling tot de friese of vlaamse oplossing

Moet wel zeggen dat ik ook niet vind dat je kunt reageren zoals ik nu omschrijf als je kinderen bij je hebt. Als we onze kleine bij ons zouden hebben, zou ik ook 1000% zeker gewoon betalen en denken: laat maar gaan!

Hoop wel dat jullie verder een leuke vakantie hebben gehad ondanks deze vervelende ervaring......En wees gerust: Ik heb het nog nooit meegemaakt en al heel wat restaurants bezocht, dus denk dat je net een rotte appel hebt gehad........
Raymond Veronika is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels