![]() |
|
|
#21 |
|
Lid
|
hahah voor jou misschien anavi, bijna elke tsjech die werkzaam is in de horeca hebben een hekel aan duitsers!
dit is echt geen vooroordeel, oke als je niets met ze te maken hebt prima, maar ze snauwen naar ons in de bediening alsof we een stel idioten zijn. bekijk ze zelf maar, grotendeels kan nog geen eens bitte zeggen of danke, echt geloof mij maar ik heb zelf in praag in de horeca gewerkt en daar hadden ze leuke trucs voor de duitsers, laat gewoon merken dat je uit nl komt, die zien ze liever dan duitsers ps voel je niet persoonlijk aangesproken, want ik zag in je profiel dat je zelf half duits bent ![]() |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lid
|
ik heb in het duits gepraat omdat ze engels en nl al helemaal niet verstonden!
het akeligste was dat de deur op slot gedaan werd, de auto klem gezet, en dat de beheerder vlakbij de uitgang bleef staan tot we klar waren. ik vond het voor de kinderen het vervelendst en we merkte al gauw dat er niet te praten viel, de police wa op de hand van het restaurant, die begrepen elkaar (taal) dan is het voor ons moeilijk als je de taal niet goed spreekt om het goed uit te leggen en hebben het zo opgelost door rustig te gaan zitten en de bestelling dan maar te laten komen (hoewel de maaltijd niet was klaar gemaakt!!!) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Legende
|
Ladypukky spijtig van dit ene voorval, de rest is gelukkig goed verlopen, ook het voorvalletje met het ziekenhuis. Leuk dat de beklimming van de Snezka zo is meegevallen. Dat jullie nog veel andere restaurantjes gevonden hebben waar het stukken beter was. Daar zijn jullie dus wel goed terecht gekomen, je ziet maar, het kan verkeren.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik denk dat de communicatie een probleem kan zijn, maar dit gaat me te ver.
Helaas heb ik vergelijkbare situaties betreffende klanten(on)vriendelijkheid ook een paar keer meegemaakt. (ook al de politie zelf hoefde nooit optreden ) ...en ik spreek wel de taal Maar dit was wel zeker 10 jaar geleden. Toen had ik wel gehoopt dat dit in de loop van de tijd zal gaan veranderen. Nu ben ik wel een beetje geschrokken en triest dat er zoiets nog steeds bestaat :snik: . Heel vervelend voor Ladypukky, hopelijk is de rest van jullie vakantie in Tsj. beter verlopen. Ik ben al meer dan 5 jaar in Tsj. niet geweest, maar dit najaar reis ik er weer eens naar toe vol van goede hoop ![]() |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Ik moet Josef & Becherovka wel bijtreden mbt Duits spreken tegenover Engels spreken. Net als in NL is er in CZ onmiskenbaar een al dan niet onderhuids antiduits sentiment aanwezig in brede lagen van de samenleving, al heb ik de indruk dat het de laatste jaren aan het veranderen is. Ik zal dus meestal gebruik van het D vermijden tot me duidelijk is dat mijn gesprekspartner deze taal goed beheerst en er zich comfortabel in voelt. En omdat een 2-tal landgenoten zich aangesproken voelden om invulling te geven over hoe Belgen in die situatie zouden reageren (dat was niet de vraag van anavi), wel... eigenlijk klopt de reactie van spookycat grotendeels wel. In dezelfde situatie zouden de meeste Vlamingen gedacht hebben, 'hey f*ck, we halen die soep van de bestelling en nu komen ze hier met die bocht aanlopen' maar ze zouden die soep wel binnenlepelen, de rekening betalen, de serveerster zeggen dat het gesmaakt heeft en haar achter haar rug de vinger geven :-) Bij deze ben ik het dus grondig oneens met Freddy dat 'de Vlaming' dit 'met overleg' had opgelost. Integendeel, 'de Vlaming' had dit gebeuren braaf geslikt en was gedegouteerd van dit toneel vertrokken maar inderdaad... zonder policie of problemen. @Corrie : gezien het gerapporteerde denk ik niet dat Ladypukkie snel met een complex zal blijven zitten. Als je niet in je eigen land bent en je spreekt noch begrijpt iets van de plaatselijke taal, is het niet zo onverstandig om van een klein misverstand of ongemak geen scene te maken. Als LP dan toch het sop de kool waard vond, dan is het misschien ook te begrijpen dat de serveerster de kool noch de geit wou sparen. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|