het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-08-06, 16:40   #11
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
nou, ik denk toch dat er sympathieker over nederlanders dan over duitsers gedacht wordt in Tsjechie hoor! Althans dat is mijn indruk...
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 16:48   #12
Actief Lid

anavi's avatar

Nationaliteit:
ik dwaal van oorspronkelijk topic af, maar ik blijf me verbazen en afvragen waar komt toch die angst van nederlanders vandaan om voor een duitser aangezien worden. Volgens mij komt het niet alleen door de oorlog. Hebben Belgen dit ook?
anavi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 16:54   #13
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
angst? ik wil gewoon dat men weet dat ik nederlander ben! mag je tegenwoordig ook niet trots meer op zijn geloof ik...

ik vind het zelf altijd zeer interessant om te weten waar iemand vandaan komt. als ik iemand duits hoor praten in nederland ga ik er zeker niet vanuit dat hij/zij uit Duitsland komt! Misschien is het wel een Oostenrijk/Zwitser of iemand die gewoon duits geleerd heeft in een heel ander land.

in Tsjechie probeer ik trouwens zo veel mogelijk Tsjechisch te spreken (voel met toch een halve Tsjech). Jsem Cesky chlap!

se pozdravem,
Josef
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 17:16   #14
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ladypukky.
Vreemd, vreemd !! Hier is iets grandioos misgegaan. Jammer dat het zo heeft gelopen. Ik twijfel er niet aan dat communicatieproblemen hier de oorzaak van zijn geweest. Een wat knorrige houding van het bedienend personeel? en als gevolg een knorrige houding van jullie? Te gek voor woorden dat hier de politie bij is gehaald.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 17:30   #15
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
becherovka schreef:
hahaha, ik zal je een goede tip geven, spreek geen duits, dat scheelt al veel.
Citaat:
anavi schreef:
ik dwaal van oorspronkelijk topic af, maar ik blijf me verbazen en afvragen waar komt toch die angst van nederlanders vandaan om voor een duitser aangezien worden. Volgens mij komt het niet alleen door de oorlog. Hebben Belgen dit ook?
Waarom geen Duits spreken ? Ik vindt dit beslist geen goede tip, de eerste Nederlander die perfekt Duits spreekt moet ik trouwens nog tegenkomen. Ook de Nederlander die Frans spreekt heb ik nog niet ontmoet.

Als Belg kom ik overal terecht en ik spreek in Tsjechië zowel Duits, Engels als enkele woorden Tsjechisch. De wereld is aan de durvers en met overleg kom je een heel eind, verder dan Tsjechië zelfs, is het niet Elke. Vlaming moet je zijn om een stuk van de wereld te veroveren!
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 17:37   #16
VIP Lid

belgen zouden anders reageren,rustig blijven en zien wat er komt,niet in discusie gaan,het helpt toch niks want je verstaat mekaar niet,uiteindelijk krijg je toch eten op je bord,kan best nog meevallen ook,zoniet dan kom ik er niet meer,voor tgeld moet je het ni laten betalen moet ge overal
wij kunnen ons daar niet druk om maken
wel erg dat voor zoiets de politie moet komen
sorry als ik mensen op hun tenen trap was niet de bedoeling
bij ons zegge ze altijd ,gebruik u gezond boereverstand en daar kom je een heel end mee
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 17:42   #17
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Spookycat wij zouden die politie een pivo of iets anders aangeboden hebben om de zaak in het reine te trekken, is het niet ? En zoals ik schreef, met overleg bereik je een heel stuk.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 18:00   #18
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Een beetje flauw om de schuld in de schoenen van ladypukky te schuiven, vind ik. Zal misschien niet zo bedoeld zijn, maar zo komt de praat van "wij hadden dat wel even op prettige wijze opgelost" wel op mij over, Freddy en Spooky. Hou even in gedachte dat dit de eerste keer Tsjechië was voor Ladypukky en gezin; dan is het toch allemaal iets ingewikkelder en onwenniger dan jullie het doen voorkomen.

Volgens mij kan dit elke toerist die de landstaal niet spreekt, overkomen, mits het personeel maar onwillig genoeg is. En dat waren ze, getuige het feit dat de auto klem werd gezet en er politie bijgehaald wordt (die de toeristen zelfs dwingt - zo begrijp ik het tenminste - om de maaltijd op te eten). Dan heb je toch als restaurantpersoneel een bijzonder eigenaardige invulling van de begrippen "vriendelijkheid, service en gastvrijheid".

Ik ben het helemaal met ladypukky eens: dat restaurant hoeft in de toekomst nooit op mijn aanwezigheid te rekenen. Alleen al het risico dat m'n vakantiedag wordt verpest door een horkerige bediening die de politie belt voor een gezin met kinderen, is voor mij genoeg om die tent te mijden als de pest.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 18:01   #19
VIP Lid

Citaat:
Freddy2005 schreef:
Spookycat wij zouden die politie een pivo of iets anders aangeboden hebben om de zaak in het reine te trekken, is het niet ? En zoals ik schreef, met overleg bereik je een heel stuk.
groot gelijk freddy,alhoewel een pivo aanbieden aan politie durf ik niet te doen,ben bang dat ze denken dat het omkoperij is,voor de rest inderdaad overlegge voor zover je ze verstaat,zoniet doen we het met handen en voeten,we hadden nooit problemen en altijd keurig bediend,alhoewel deze vakantie 1keer niet
we gingen int motorest voor we een uitstap gingen doen,spek met eieren en men man een omelet eten,waar het is fout gelopen weet ik niet,we hadden het op de duitse kaart keurig besteld
men man zen omelet kreeg hij maar ik kreeg gepaneerde bloemkool
ik ga daar geen discusie voor aan,het sap is de kool niet waard
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-08-06, 18:25   #20
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
spookycat schreef:
het sap is de kool niet waard
Maar het sop was de kool echt wel waard hoor!!!

En lees het stukje van Punk boven die van jou nog even door, ik ben het wel met hem eens, jullie zijn met elkaar Ladypukky een complex aan het aanpraten dat zij niet verdient!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels