![]() |
|
|
#31 |
|
Forum Freak
|
Als geboren Rotterdammer???
(grapje) |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Super Lid
|
Alsof er Amsterdammers op de boerenmarkt staan!Maar goed degene die ik daar het beste ken is ook een (halve) Rotterdamse... En zelf ben ik natuurlijk ook helemaal geen Amsterdammer. Ik kijk wel uit. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Forum Freak
|
Oke, je hebt me overgehaald!!
(snel gaat dat bij mij hé)![]() |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Moderator
|
Hoe snel moet Corrie vroeger dan wel niet geweest zijn!
![]() |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Forum Freak
|
Euhhhh...... nouww.....
![]() |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Moderator
|
hallo, hallo, even break, wat doe je dan met al die peterselie-knollen?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Forum Freak
|
Pepo, is dit knolpeterselie??
Wij hebben dit altijd witte peentjes genoemd. Heb ik in Tsjechie tenminste wel eens gegeten (samen met oranje peentjes). Of zijn dat andere?? |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Moderator
|
deze peterselie wordt vooral als smaakmaker gebruikt bij het trekken van bouiloon en voor sauzen. Smaakt en ruikt naar (knol)selderij, maar is fijner. Ik ken geen andere toepassing, mogelijk is er ook niet eens. Je kunt hem in een plastic zakje maanden in de koelkast bewaren, droogt niet uit, zoals selderij.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lid
|
Pepo's knolpeterselie lijkt verdacht veel op pastinaak, wat nauwelijks nog wordt gegeten in NL, maar waar de Britten nog steeds van houden o.a. in de vorm van "roasted parsnips" (in mijn ervaring een droge flauwe hap waar met wat moeite een zoetige ondertoon in gevonden kan worden).
Deze Belgische site geeft wat mee info en toepassingen, ook als smaakmaker in soepen. |
|
|
|