het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-03-06, 05:20   #21
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
tisova schreef:
Er zijn vegetariers die wel vis eten, zoals mijn zoon.
Dat is dus géén vegetariër, ook al denkt hijzelf misschien graag van wel.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-06, 09:10   #22
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Hij wil waarschijnlijk geen dieren eten die in een hok (dus hele kleine ruimte) zijn gefokt.

(Maar dan weet hij waarschijnlijk nog niet hoe tegenwoordig zalm en paling worden gekweekt!!)
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-06, 13:55   #23
Lid

Zal ik mijn zoon dan maar een halve vegetarier noemen??
tisova is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-03-06, 14:27   #24
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Mooie naam, en vertel hem maar niet van die paling en zalm!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-04-06, 09:56   #25
Actief Lid

redunzel's avatar

Nationaliteit:
ik sluit me geheel bij deze mening aan geen vis en geen vlees . zoals het een vegetarier betaamd!
redunzel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-08-06, 13:46   #26
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik ben ook vegetarier en ik eet ook geen vis, dat zijn tenslotte net zo goed dieren als varkens en koeien enzo. Maar ja, er zijn volgens mij best veel vegetariers die wel vis eten... In ieder geval wordt mij bijna altijd gevraagd als ik zeg dat ik vegetarisch eet of ik dan wel of geen vis eet...

Zijn er eigenlijk ook typisch tsjechische gerechten die gewoon vegetarisch zijn?
wildebloem is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-08-06, 09:32   #27
Mus
Actief Lid

Mus's avatar

Nationaliteit:
In Tsjechië kun je prima vegetarisch eten. De oplossing: KAAS. Geitenkaas, balkany (soort feta??), gerookte kaas...
Maar als je 't seizoen treft, kun je ook meerdere soorten (en lekkerder) paddestoelen kopen op marktjes en in de supermarkt (en er een lekkere ostranka van maken, maar ik weet niet of dat Tsjechisch is).
Verder: deegwaren (zoals knedliky) met zure room en veel jam (maar dat is zoet, en de vraag was natuurlijk hartig).

In restaurants is vegetarisch eten geen probleem, er is genoeg ander lekkers, al moet ik je wel waarschuwen voor de 'paddestoelen-schnitzel' (zie bericht van Smajlík), want je ziet door 't laagje paneer niet wat je krijgt en 't kan héél vreemd/taai smaken.
Mus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-06, 15:45   #28
Lid

frogette's avatar

Nationaliteit:
Mijn vriendin had toen in de restaurants de keuze uit gekookte ei, omelet, spiegelei, "scrambled eggs" of alleen aardappels. Dan is de keus voor een vegetariër niet zo moeilijk, maar daar is alles mee gezegd. Nu kan dochterlief lekker iets vegetarisch uitkiezen, terwijl wij ons tegoed doen aan een stuk vlees.
frogette is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-08-06, 23:32   #29
Actief Lid

eltjored's avatar

Nationaliteit:
Let trouwens wel op, dat niet alles vegatarisch is wat op de menukaart staat. Dit jaar waren wij in de buurt van Karlovy Vary en daar worden heel veel vegatarische kaasgerechten opgevoerd op de menukaart waar schinken door zit (ham dus) en als je hier een opmerking over maakt dat dit niet iets is voor vegatariërs dan weet men niet hoe hier op te reageren, behalve met: er zit toch bijna geen vlees in
eltjored is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-08-06, 13:24   #30
Lid

Tomm's avatar

Nationaliteit:
Eltjored, we hebben dat ook wel eens gehad, en toen namen ze het terug en zagen we ze de ham met hun vingers ertussen uit pikken.. en even later weer met zo'n pokerface bij je tafel komen en het "nieuwe" gerecht serveren.. als je er later weer bij denkt moet je dr om lachen, maar toen was dat echt niet leuk, haha

Maar, smazeny syr is toch wel de oplossing denk ik, al vaker genoemd..? Of je hebt ook vaak gerechten met brocolli en kaas ofzo, en bij sommige restaurants heb je ook pasta .
Tomm is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels