![]() |
|
|
#11 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik ken Frydek - Mistek heel goed = mijn geboorte stad, maar de laatste 10 jaar is er toch heel veel veranderd wb de restaurantjes etc.
Ik ken wel een ander leuk restaurant, heel authentiek ook, kijk naar: www.krcma-stredovek.cz Frydek... Ik ga zondag a.s. weer eens die kant op, dus als ik een vegetarisch restaurant tegenkom laat ik het hier weten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Leuke discussie, maar klaarblijkelijk een moeilijke vraag ;-). Ik heb me laten vertellen dat de supermarkten in wat grotere plaatsen (Broumov) groot zijn en vegetarische producten verkopen. Wie heeft hier ervaring mee, boodschappen doen dus en dan met name het vegetarische aanbod?
Graag verneem ik ook niet-zoete maar wel vegetarische gerechten die je gangbaar op een menu-kaart kunt aantreffen. Iedere feedback is welkom. hartelijke groet, Emily |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Lid
|
Tofu is in de grote supermarkten te krijgen,maar ook gedroogde sojabrokken.Ik weet niet of je ook biologische prdukten zoekt,maar mijn kinderen vonden vorig jaar bij Tesco het een en ander.Ook soja- en rijstemelk,sojaroom e.d.Vleesvervangers zoals die van Tivall hebben we nog niet gevonden.
Wat je als vegetarier in een restaurant kunt eten is natuurlijk vis en verschillende soorten gebakken kaas.Ook (gevulde) omeletten en in een deeg gebakken bloemkool en champignons en natuurlijk diverse salades. Bij een pizzeria zijn er altijd wel een paar vleesloze pizza's te bestellen,dus er valt genoeg te eten voor vegetariers.Smakelijk eten. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Legende
|
Misschien kan je hier ook wat mee: www.vegetarian.cz.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Tinkelbel, er is in Tsjechie volop vegetarisch eten te verkrijgen. Niet alleen in de restaurants maar ook volop in de supermarkten. Je hebt volop keus uit diverse kaasprodukten en groentesticks en vooral ook veel noten en linzen. Ik vind het assortiment daar zeker niet minder dan in Nederland
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Tisova, ik wil ff reageren op de uitspraak, Je kan ook vis eten.
Ben zelf vegetarisch, eet dus ook geen VIS! Ben 2 jaar terug in Tsjechie geweest en je hoeft er als vegetarier echt geen honger te lijden. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lid
|
Redunzel, er zijn vegetariers die wel vis eten, zoals mijn zoon. Mijn dochter daarentegen zal dit beslist niet doen en neigt naar het veganisme. Ik weet dus echt wel waar ik over praat en als mensen hier vragen naar de mogelijkheden om vegetarisch te eten tijdens een vakantie, vermeld ik volledigheidshalve de mogelijkheid om vis te eten, ok?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
bedoel er verder niks mee hoor
Maar zover ik weet = een vegetarier iemand die geen vlees en geen vis eet, een veganist gebruikt ook geen andere dierlijke producten, maar was niet boos bedoeld ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
Van Dale:
ve·ge·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s) 1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen. ve·ga·nis·me (het ~) 1 streng vegetarisme, waarbij men zich ook van zuivelproducten onthoudt .Wikipedia: Vegetarisme is eenlevenswijze waarbij de consumptie van dierlijk voedsel wordt vermeden. Een vegetariër is een persoon die een vegetarisch dieet volgt. Een vegetariër eet dus geen vis, geen vlees en geen gevogelte. Veganisme is een levenshouding waarbij men geen producten gebruikt afkomstig van dieren. Een veganist eet geen voedsel van dierlijke oorsprong en draagt bijvoorbeeld ook geen kleding of schoenen gemaakt van dierlijke materialen. |
|
|
|