![]() |
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Re: Is TVAROH in Nederland te koop?
Marianne,het adres in Amstelveen voor het tvaroh is
Karel Doormanweg 10, maar volgens gids staat die winkel Moskou eigenlijk niet in het straat maar achter op een pleintje.Dus je rijdt deze linkse straat voorbij en meteen achter flatjes staat het pleintje en daar is het. Succes |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Zij hebben twee soorten,eentje in een soort kommetje of gewoon in plastic en deze vind ik lekkerder,maar verwacht niet dat het precies is als tsjechisch.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Legende
|
Citaat:
? |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Katus, bedankt! Ga in het weekend A'veen weer eens vereren met een bezoekje.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Smaakt het zoals 'hangop'? Dat moet je ook in een zakje of een theedoek in een groentezeef laten uitdruipen. Alleen gebruik je dan karnemelk. En dan zoeten met suiker of jam.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Hangop is dikker en in mijn herinnering ook zuurder (maar het is al lang geleden dat ik hangop heb gegeten). Ik vind Tvaroh nog het beste te vergelijken met een romige kwark, zacht van smaak en zonder de soms "korrelige" structuur van kwark.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Volwaardig Lid
|
Probeer eens gewone volle kwark te mengen met geklopte slagroom, krijg je ook een veel vollere en zachte smaak.
Misschien eerst de kwark laten uitlekken (hang-op) en iets verdunnen met water. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
? [/ QUOTE ] `heel graag hebben, aanbidden, zot zijn van`. af en toe een Russisch woordje op een Tsjechisch forum moet kunnen, zolang we het maar in de (Slavische talen)familie houden ![]() |
|
|
|
|