![]() |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
VIP Lid
|
dezelfde is er ook in Rosé.
Die kregen we ook ter keuring. Was ook lekker. Zeker met het mooie weer, zoals wij in mei hadden,aan te bevelen. Hilde |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ik ben een groot wijndrinker.
En toch heb ik het niet zo op de Tsjechische wijnen. De rode valt wel mee. Gewoon een slobber wijntje. Maar de witte is vaak niet lekker. Ik heb wel eens het idee gehad dat ze het aanlengde met accuzuur of iets dergelijks. Er zit vaak een bijsmaak aan. Meer mensen er last van? |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
In Praag waren we ook erg te spreken over zowel de witte als de rode die geserveerd werd. Beiden uit de regio van Mikulov, maar zonder vlinders.
Kees heeft aan de hand van het etiket wel de oorsprong kunnen vinden, maar deze wordt alleen verkocht aan de horeca. Helaas niet in de winkel verkrijgbaar. Dus rest ons een mooie taak de komende zomer. Wijnen proeven, om een doosje mee te nemen. Twee jaar geleden heb ik bij Lednice wel een echt vies smakend glas wijn geserveerd gekregen. Maar Praag heeft ons inzicht weer bijgesteld.Hilde |
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Ik ben niet echt wijnkenner hoor,bier drink ik niet,maar heb nog nooit echt slechte wijn in tsjechie gedronken,de frankovka is trouwes ook best lekker
liefst van al ,het is echt men lievelingsdrank BOHEMIAN SECT demi sec,zaaaaaaalig heb nog een paar flesjes,goed he![]() |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Frankovka en Sklepmistre zijn best te drinken.
Gewone slobber wijnen. Hangt niet eens aan het glas. Maar een echt lekkere wijn heb ik nog niet ontdekt, en ik doe daarvoor verschrikelijk mij best. Maar ......lekker drinken en plezier hebben. Daar gaat het om. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
Bij wijn is het toch ook altijd een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik drink graag rood, maar zo'n 'goede' wijn waarvan, door de tannine, je gezicht veranderd. Ach die laat ik graag over aan de 'echte' wijnkenners. Hilde |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Moderator
|
[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=PbQrF0WNCC0[/MEDIA]
|
|