![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Of deze zeer hippe wijnwinkel in Dobrichovice bij Praag... Mijn smaak niet maar toch, zeer design: http://web.quick.cz/japan/portfolio/vino.htm
De Moravische wijnen zijn prima, maar ik laat ze dan toch ook meestal staan voor de Boheemse pilseners! |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Proost!!!!!!!
Hoi Idur,
![]() Dan zal je de Tsjechische wijn absoluut lekker vinden!!!! Proost dus alvast! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Tsjechische wijnsoorten
Wil voor mijn ouders wijn meenemen uit Tsjechië. Mijn moeder wil rode en haar vriend wil droge witte.
Wit herken ik wel, maar droog???? Ik drink zelf geen wijn, dus proeven is geen optie Kan iemand me vertellen hoe het in het daar op de fles staat? Zodat ik het herken? En heeft nog iemand tips over welk merk goed is. We zullen in elk geval in Moravië komen, heb begrepen dat dat een goede wijnstreek is.... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Moderator
|
suché bílé = droog wit
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Wij hebben een flesje rood meegenomen uit Melnik (Ludmila) en was... mmmmmmm. Spijt had ik dat ik er niet meer meegenomen had. In Tsjechie zelf dronk ik Frankovka, ook een prima wijntje.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
De witte en rode met een vlinder op het etiket zijn heerlijk,weet de naam niet meer,maar komt geloof ik van mikulov de echte wijnstreek dus
maar ja smaken verschillen he![]() Laatst aangepast door spookycat; 16-05-07 om 23:27. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() Inderdaad Mikoluv: VÍNO MIKULOV Special in their design, modern in their communication and convincing in quality – those are wines that rank among the most popular today in the Czech Republic – Víno Mikulov – “Butterflies”.The basis of this production are good-quality materials, exclusively from the Moravian wine-growing region, and a top-ranking technology of their processing. Red wines are marked by a higher content of tannins. They are excellent with meals of venison, medium-hard and hard cheeses.White wines are characterized by soft and harmonious palate, which brings the variety character out. bohsekt.cz |
|
|
|
|