![]() |
|
| Poll-resultaten bekijken: Wat vind jij van Tsjechisch brood? | |||
Heerlijk!
|
|
31 | 58,49% |
Wel OK, maar eet liever ander brood
|
|
16 | 30,19% |
Voor mij nooit meer!
|
|
3 | 5,66% |
Tsjechisch brood? Nog nooit gegeten!
|
|
3 | 5,66% |
| Stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken | |||
![]() |
|
|
Onderwerp-opties |
|
|
#61 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
En een heerlijke topinka...
Dat is ook het fijne van Tsjechisch brood, dat je er lekker topinky van kunt maken
![]() Hoe doe je dit? Het is heel simpel; snij het brood in sneetjes van zon 2 cm. en bak het in een koekenpan met wat olie, zodat het lekker knapperig, maar niet te droog wordt. Vervolgens wrijf je een teentje knoflook (of zoveel als je aan kunt ) aan beide kanten van het sneetje brood, totdat je het hele teentje erin hebt gewreven.Vers brood is minder geschikt voor topinky, vanaf de 3e dag is het brood minder zacht en wordt je topinka hoe ze moet worden. DOBROU CHUT`!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#62 |
|
VIP Lid
|
Re: En een heerlijke topinka...
Dat is niet alleen lekker, maar ook erg verslavend.
Dit is trouwens de enige manier waarop ik het Tsjechische brood lust. verder eten wij altijd al de soorten zoete broodjes. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
VIP Lid
|
Erikita, wij eten dit brood op deze manier regelmatig als we in Nove Mesto n Metuji zijn. Wij gaan dan in een bepaald restaurant eten en daar maken ze dan Tatarky als ik het goed schrijf. Tartaar (rauw) gemengd met ? om het wat smeuig te maken en dan daar omheen allerlei kruiden, en ketchup. Dit geheel maak je dan zelf aan met de kruiden eromheen naar eigen smaak, en dan doe je die tartarky op dat lekkere gebakken brood met knoflook. KEN JE DIT GERECHT TOEVALLIG?
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
VIP Lid
|
Ik ken dit gerecht, juiste naam is "Tatark" of "Tatarsky biftek" en het lijkt op filet americain. Ik heb dat al lang in restaurant niet gezien.
En "topinky" kan je ook goed van oude Duitse brood (oberlander of slank-in) maken. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
VIP Lid
|
Ik ga voor je kijken, het kan wel even duren.
![]() |
|
|
|
|
|
#68 |
|
VIP Lid
|
Brenda, deze recept heb ik op internet gevonden, je moet zelf een beetje experimenteren.
Tatarsk biftek: 150 g tartaar 1 eierdooier 1 gesnipperde ui ketchup mosterd olie kruiden naar smaak toevoegen: milde paprika, gemalen komijnzaad, peper, kerrie, chilipeper, zout alles door elkaar mengen, even laten liggen en daarna op topinky smeren. Dobrou chu! |
|
|
|
|
|
#70 |
|
VIP Lid
|
|
|