het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Poll-resultaten bekijken: Wat vind jij van Tsjechisch brood?
Heerlijk! 31 58,49%
Wel OK, maar eet liever ander brood 16 30,19%
Voor mij nooit meer! 3 5,66%
Tsjechisch brood? Nog nooit gegeten! 3 5,66%
Stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll | Stem ongedaan maken

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-09-04, 07:56   #21
VIP Lid

Elke's avatar

Nationaliteit:
Re: Wat vind jij van Tsjechisch brood ?

Tsjechisch brood krijg ik niet door mijn keel. die kmin, jakkie. als ik dan brood koop in de supermarkt, sta ik eerst van alle broden de ingredienten te lezen, vanals ik kmin tegenkom, is het voor mij gedaan. wat schiet er dan nog over, iets waar geen kmin in zit, right: rohliky. wat ik dus geen brood kan noemen, dat is een brok plasitek met een broodsmaakje. neenee, de Tsjechen bakken er niets van...
Elke is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 08:55   #22
cor
Super Lid

Nationaliteit:

tsjechisch brood vind ik eigenlijk helemaal niks.rohliky moet je snel eten want anders is het helemaal niks meer.geef mij maar een heerlijk brood van de nederlandse warme bakker.
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 12:21   #23
Lid

Andrejka's avatar

Er is niks beter, dan tsjechische brood. Nog heerlijk warm van een bakker. Je kan die ook beter kombineren met groente als tomaten en komkommer of met uien of knoflook. En je kan daarvan topinky maken of smazenka (gebakken met ei)
Andrejka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 12:54   #24
VIP Lid

Nationaliteit:

belgisch brood(die over heel de wereld zeer hoog staat aangeschreven,de bakkerijsector in het algemeen eigenlijk) kan je niet vergelijken met een tsjechisch brood....... .
afgaande van men ervaringen in pardubice:zeer weinig warme bakkers te vinden,ik werkte bij een 'semi'industriele bakkerij 'hruby' die een 4 tal winkels heeft in pardubice......,verder van de rest praktisch geene enkele andere bakker gevonden.... . uiteraard wel veel winkels waar ze 'pernicky'(typisch voor pce) of zoiets verkopen.... .
Heb de industriele bakkerij 'odkolek' bezocht,nadien was er een hele bespreking met de studenten(voor mij natuurlijk onverstaanbaar),en de op het laatst vroeg de persoon die de rondleiding gaf :zijn er kandidaten om hier volgend jaar te komen werken? niemand stak ze hand op....
stef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 13:44   #25
Actief Lid

Nationaliteit:

Citaat:
stef schreef:
belgisch brood(die over heel de wereld zeer hoog staat aangeschrevenb....
Sorry, maar ik zou niet weten waarom Belgisch brood hoog aangeschreven staat? En waar haal je het eigenlijk vandaan?, dat is echt nieuw voor mij...

Ik werk in een firma waar ook veel buitenlanders werken (Italianen, Spanjaarden, Duitsers, Denen, Grieken,...) en geloof me, de meesten vinden Belgisch brood maar niets...En ook ik vind Belgisch brood in het algemeen echt niet lekker (veel te luchtig, precies een spons).

Ik ga akkoord met Andrejka - er is geen enkel brood beter dan Tsjechisch brood!
Janina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 14:45   #26
Volwaardig Lid

Nationaliteit:

Ik haal af en toe een duits brood bij de bakker, daar kan ik topinky met lekker veel knoflook, kaas en ei maken. Nederlands brood vind ik ook erg lekker, maar het kan niet gebakken worden....
Alvap is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 16:37   #27
VIP Lid

Nationaliteit:

de hele bakkerijsector mocht je ook zeker meegeqoute hebben.... . Kijk naar de vele wedstrijden,naar vele vakbeurzen waar belgie met nog andere enkele andere landen de toon aangeeft....dat ik me niet vergis was belgie 3de in 2003, wereldbeker broodbakken,in 2002 waren we tweede(met frank deldaele,oud leerkracht van me)....... .
tsjechisch brood leunt meer aan tegen het zware duitse brood... goed of niet goed:uiteraard kwestie van van ieders smaak?(en gewoontes).
Oud 14-09-04, 16:59   #28
VIP Lid

Nationaliteit:

en dan heb je ook nog de opkomst van de 'redelijk' dure remsijskasten,dat is de enige machine die je productie kan verbeteren qau smaak... .
hoe wordt de smaak gevormd van brood? de rijstijd...en het principe van een remrijskast is simpel: een bakker maakt na al zijn werk smorgens, brood: paats dit opgemaakt,al da niet in ze vorm in die remrijskast: alles wordt 'ingevroren' langzaam aan ontdooid en de temperatuur en vochtigheid worden opgedreven,allemaal automatisch.... resultaat: de bakker kan iets later opstaan,of kan meer aandacht besteden aan andere producten,en heeft een perfect brood.... .
Toen in 3 jaar geleden in tsjechie was in die internationale uitwisseling had men nog nooit van dit systeem gehoord,zowel niet in die school(waar men trouwens goeie contacten heeft met een bakkerijschool uit strasbourg),in odkolek of in hruby.... .
Oud 14-09-04, 19:10   #29
Actief Lid

Jarin's avatar

Nationaliteit:

Heerlijk Tsjechisch brood (maar rohliky, vanocka en andere Tsjechische pecivo zijn ook heerlijk). Nemen altijd tas vol als we van Tsjechië naar Nederland gaan.
Jarin is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-09-04, 19:14   #30
rob.goverde
Gast

Nou af en toe bij een warme bakker hebben ze soms goed brood, maar over het algemeen is Tsjechisch brood niet geweldig, zeker die lange smalle broodjes niet soms net tempex met een vet laagje.
Ik vind het brood ook snel oud. Wij houden over het algemeen van grof volkorenbrood
  Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels