het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 22-08-06, 23:53   #61
Lid

m.jirka's avatar

hier heb ik laatst al eens naar toe gebeld maar ze kenden geen tsjechische bieren :traan:
zo'n krusovice dark zou er wel ingaan ( helaas)
m.jirka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-08-06, 18:46   #62
Super Lid

dieter's avatar

Nationaliteit:
Zo'n donkere Krusovice is die zoet of bitter? Tsjechische zwartbieren hebben een groot smaakscala, de zoete behoren niet tot mijn favorieten maar de bittere moutbroodachtige zijn heerlijk voor in de middag... Maar ik weet haast zeker dat die in Nederland nauwelijks verkrijgbaar zijn.
dieter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-08-06, 18:57   #63
Actief Lid

anavi's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
m.jirka schreef:
hier heb ik laatst al eens naar toe gebeld maar ze kenden geen tsjechische bieren :traan:
zo'n krusovice dark zou er wel ingaan ( helaas)
Eerste de beste drankhandel in duitsland - hier om de hoek: budvar, gambrinus, krusovice, branik, plzen ....
anavi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-09-06, 17:14   #64
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik was wat aan het googlen en zo kwam ik in dit topic terecht. Met veel interesse heb ik de reacties gelezen. Ik ben net begonnen met verzamelen van bierflesjes. Omdat de lekkerste tot nu Krusovice is dacht ik dat jullie als Tsjechië-fans mij misschien kunnen helpen. Ik wou graag weten of ik hier in Nederland ergens Tsjechisch bier kan kopen?! Wanneer ik al die namen van verschillende bieren zo lees, heb ik echt zo iets van: die moet ik bij mijn verzameling. Weet iemand of ik hier Tsjechisch bier kan kopen en zo ja waar? Alvast bedankt!
CambuurLwd is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 21:30   #65
Volwaardig Lid

http://www.trinkgut.de/index.php?n=2&f=2

Krusovice (20* 0,50 liter) voor € 10.99 tm 12/09/2006
Zowel donker bier als Imperial hell
Oboema is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-01-07, 16:13   #66
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
Iemand bekend met Bert's Bierhuis ???

Ze hebben een winkel in Utrecht en volgens de site verkopen ze:
Budweiser (Flessen 33cl/ 0,5 en blik 0,5l)
Kozel (flessen 0,5 l)
Pilsner Urquell (flessen33cl, 66cl, 0,5l en blik 0,5l)
Staropramen (flessen 0,5l)
Velvet (flessen 0,5l)
Cambrinus (flessen 0,5l)
Drak (flessen 0,33l)
Porter (flessen 0,33l)
Arno is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-07, 12:51   #67
Volwaardig Lid

Ik ken Bert’s Bierhuis. Het zit in het centrum van Utrecht. Hier kun je mooie bieren kopen. Net als bij http://www.burgbieren.nl in Ermelo. Hij is niet goedkoop maar hier vindt men echt bijna alles. Dus ook Tsjechische bieren. Gewoon een bezoekje waard. Er werken veel weekendhulpen dus ik vrees dat zij per ongeluk aan de telefoon hebben gezegd dat er geen CZ bieren te koop zijn. Jaren geleden zag ik er zelfs Pernstejn Porter. Niet gekocht en later ook niet meer gevonden in CZ. Dat vind ik enorm jammer want Porter’s zijn mijn favorieten. Wie in DK komt moet eens Carlsberg Porter proberen.

Als ik zin heb rijd ik naar Emmerich of Kleve om www.trinkgut.de te bezoeken. Het is voor mij een 120 km rijden maar dat vind ik niet erg. We maken er een leuke dag van omdat we ook andere spullen kopen. Ik ben dol op (cake) bakken en dan kun je ontzettend goed ingrediënten vinden bij bijv REAL.

Krusovice maakt volgens mijn definitie alleen maar lekkere bieren. Hun donkere bier is volgens mij zeker zoet(ig) te noemen. Trinkgut heeft altijd minimaal 1 soort Krusovice op voorraad. Zo kwam ik er ook Budweiser donker tegen. Van het vat in CZ absoluut een toppertje voor mij, maar van de fles vind ik het een vlakke droge smaak. Echter mijn kameraad is laaiend enthousiast over dit flessenbier. Zo zie je maar. Tot slot de aanbiedingen tm 16.01.2007

Branik Schwarzbier (20* 0,5 liter)voor € 7.77
Staropramen voor € 10.49
Budweiser voor € 10.00
Oboema is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-12-07, 22:33   #68
Nieuw Lid

svanvlijmen's avatar

Nationaliteit:
Hallo, ik zag laatst bij ons in Alkmaar bij de lokale slijterij 't Hekeltje dat zij Pilsner Urquell in hun vaste assortiment hebben. De prijzen zijn wel iets duurder dan die van een Nederlands merk, maar volgens mij valt het nog mee.
svanvlijmen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-12-07, 19:09   #69
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Tsjechisch bier in Nederland

Wie weet toevallig of ze Primator ergens bij een groothandel (duits wellicht) verkopen?

groetjes van Monique + Jeroen.
monique+jeroen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-12-07, 13:39   #70
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Primátor wordt niet over de grens verkocht voor zover ik heb kunnen nagaan
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels