![]() |
|
|
#62 |
|
Super Lid
|
Zo'n donkere Krusovice is die zoet of bitter? Tsjechische zwartbieren hebben een groot smaakscala, de zoete behoren niet tot mijn favorieten maar de bittere moutbroodachtige zijn heerlijk voor in de middag... Maar ik weet haast zeker dat die in Nederland nauwelijks verkrijgbaar zijn.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Nieuw Lid
|
Ik was wat aan het googlen en zo kwam ik in dit topic terecht. Met veel interesse heb ik de reacties gelezen. Ik ben net begonnen met verzamelen van bierflesjes. Omdat de lekkerste tot nu Krusovice is dacht ik dat jullie als Tsjechië-fans mij misschien kunnen helpen. Ik wou graag weten of ik hier in Nederland ergens Tsjechisch bier kan kopen?! Wanneer ik al die namen van verschillende bieren zo lees, heb ik echt zo iets van: die moet ik bij mijn verzameling. Weet iemand of ik hier Tsjechisch bier kan kopen en zo ja waar? Alvast bedankt!
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Volwaardig Lid
|
http://www.trinkgut.de/index.php?n=2&f=2
Krusovice (20* 0,50 liter) voor € 10.99 tm 12/09/2006 Zowel donker bier als Imperial hell |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Moderator
|
Iemand bekend met Bert's Bierhuis ???
Ze hebben een winkel in Utrecht en volgens de site verkopen ze: Budweiser (Flessen 33cl/ 0,5 en blik 0,5l) Kozel (flessen 0,5 l) Pilsner Urquell (flessen33cl, 66cl, 0,5l en blik 0,5l) Staropramen (flessen 0,5l) Velvet (flessen 0,5l) Cambrinus (flessen 0,5l) Drak (flessen 0,33l) Porter (flessen 0,33l) |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik ken Bert’s Bierhuis. Het zit in het centrum van Utrecht. Hier kun je mooie bieren kopen. Net als bij http://www.burgbieren.nl in Ermelo. Hij is niet goedkoop maar hier vindt men echt bijna alles. Dus ook Tsjechische bieren. Gewoon een bezoekje waard. Er werken veel weekendhulpen dus ik vrees dat zij per ongeluk aan de telefoon hebben gezegd dat er geen CZ bieren te koop zijn. Jaren geleden zag ik er zelfs Pernstejn Porter. Niet gekocht en later ook niet meer gevonden in CZ. Dat vind ik enorm jammer want Porter’s zijn mijn favorieten. Wie in DK komt moet eens Carlsberg Porter proberen.
Als ik zin heb rijd ik naar Emmerich of Kleve om www.trinkgut.de te bezoeken. Het is voor mij een 120 km rijden maar dat vind ik niet erg. We maken er een leuke dag van omdat we ook andere spullen kopen. Ik ben dol op (cake) bakken en dan kun je ontzettend goed ingrediënten vinden bij bijv REAL. Krusovice maakt volgens mijn definitie alleen maar lekkere bieren. Hun donkere bier is volgens mij zeker zoet(ig) te noemen. Trinkgut heeft altijd minimaal 1 soort Krusovice op voorraad. Zo kwam ik er ook Budweiser donker tegen. Van het vat in CZ absoluut een toppertje voor mij, maar van de fles vind ik het een vlakke droge smaak. Echter mijn kameraad is laaiend enthousiast over dit flessenbier. Zo zie je maar. Tot slot de aanbiedingen tm 16.01.2007 Branik Schwarzbier (20* 0,5 liter)voor € 7.77 Staropramen voor € 10.49 Budweiser voor € 10.00 |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo, ik zag laatst bij ons in Alkmaar bij de lokale slijterij 't Hekeltje dat zij Pilsner Urquell in hun vaste assortiment hebben. De prijzen zijn wel iets duurder dan die van een Nederlands merk, maar volgens mij valt het nog mee.
|
|
|
|