![]() |
|
|
#52 |
|
Moderator
|
Misschien helpt het ook als we massaal contact opnemen met de eigenaar van Staropramen, Inbev, om te vragen waarom Staropramen niet regulier in Nederland verkrijgbaar is in kroeg, drankenhandel of supermarkt.
Op deze site kan je per mail een bericht voor ze achterlaten: http://www.inbev.nl/index2.htm |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik bezocht vandaag Trinkgut aan de Wallstrasse te Emmerich (D). Okay dat is natuurlijk geen Nederland, maar volgens mij slechts 25-30 km achter Arnhem aan de A3. Goed nieuws want hier wordt Staropramen verkocht in halve liters. Per krat € 11,99. Verder is er Urquell en Budvar te krijgen voor ongeveer € 12.99. Per losse fles wordt € 0,70 gevraagd. Urquell was vandaag zelfs in de aanbieding: € 10,00 per krat. Voor de liefhebbers: Gambrinus (€ 8,88). Van Krusovice en Branik is zowel pils als donker bier te koop. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Volwaardig Lid
|
tm 15 augustus 2006 in de aanbieding bij www.trinkgut.de :
Staropramen 6* 0,33 liter voor € 2.49 Gambrinus 20* 0,50 liter voor € 7.98 Budweiser 20* 0,50 liter voor € 9.99 |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Super Lid
|
Radegast zie ik zelfs in Amsterdam bij de betere bierwinkels niet (en dat is er eigenlijk nog maar één: De Bierkoning op de Paleisstraat, heeft altijd wel Tsjechisch bier op voorraad waaronder Urquell, Budvar en vaak ook Braník en andere wisselende)... De Avondwinkel bij mij in de buurt voert Pilsner Urquell in fijne halve liter blikken.
Verder koop ik wel eens Tsjechisch bier bij Tsjechische reisbussen (arme Tsjechische toeristen: een terugreis zonder bier, alhoewel als ik ze in Praag bij Staropramen zie laden...). Er zijn ook lijndiensten en dan kan je gewoon bestellen, heb je het een week later. Maar ook die zul je natuurlijk minder in Lelystad zien! Succes. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Forum Freak
|
Het enige wat ik weet is dat er in Ermelo een hele grote bierwinkel zit. Wat ze er verkopen weet ik niet want we rijden er altijd alleen maar langs!!
![]() |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Super Lid
|
Laatste versie van Peter Crombecq's Bierjaarboek (die van 1991-1992) maakt ook geen melding van goede bierwinkels/café's in die omgeving. Daarna is mijn interesse voor Belgisch bier opgedroogd. Verder ging het ook nog over Nederlands bier, maar goed op Chateau Neubourg en een paar andere Limburgers (en Het IJ) wordt er weinig behoorlijks hier gebrouwen.
Chateau Neubourg van Gulpener maakt altijd herinneringen aan Tsjechië bij me los: vol van smaak, zeer mooie schuimontwikkeling en mooie blauwe flessen. Kan ik je als alternatief aanraden! Te verkrijgen bij oa Dirk III... |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Volwaardig Lid
|
ik sluit mij bij corrie aan probeer in Ermelo misschien heb je geluk.
![]() |
|
|
|