het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 08-10-07, 16:50   #11
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
De kok was er niet op dat moment en het meisje achter de bar wist het niet.
Maar met de ingredienten kom je een heel eind lijkt mij als je het zelf gegeten hebt!
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-10-07, 18:32   #12
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Nou leuk dat er zoveel mensen meedenken.
Bedankt, voor de ingredienten al, kan ik al eens gaan proberen.

Groetjes en laat je weten als het me lukt.
Isabelle
Isabelle76 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-10-07, 08:42   #13
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Ik heb enige tijd geleden, toen dit onderwerp nog warm was, dhr Luboš Mlčkovský gevraagd of hij bereid is wat meer te schrijven over zijn Bernaticky steak. En dit is zijn antwoord:

Goede dag,

Wij geven geen eigen recepten weg, dat blijft het geheim van ieder kok en ieder bedrijf, dat begrijpt u zeker. Toch maak ik in dit geval een uitzondering. Dit gerecht, "bernartický steak" dus, heeft 25 jaar geleden mijn vader bedacht. Oorspronkelijk is voor deze steak varkens karbonade gebruikt, tegenwoordig maken wij deze steaks van varkensfricandeau. Ingrediënten: kruiden, zout, peper, Vysocina salami, uitje, augurk, ketchup. Zoals u zelf ziet, bereiding van dit gerecht is zeer eenvoudig, het gaat voornamelijk om de juiste kruiden (wij hebben speciale kruiden) en dat het vlees de juiste tijd bewerkt wordt, in de pan of onder de gril. Te lang - het wordt een "droog-lapje, te kort, het vlees is nog rauw.
Verder wil ik u graag mededelen, dat ik bij mij restaurant accommodatie gelegenheid aan het bouwen ben, dat voor de gasten begin 2008 beschikbaar is. Dus als u accommodatie zoekt in onze omgeving, dan kunt u volledig gebruik maken van onze restaurant "Na rynku" in Bernartice.
Ik dank u voor dit schouderklopje en graag tot ziens

Met vriendelijke groeten

Luboš Mlčkovský

---------------------------------------

-----Original Message-----
From: mlckovsky.restaurace@volny.cz [mailto:mlckovsky.restaurace@volny.cz]
Sent: Thursday, October 11, 2007 6:17 PM
To: XXPepoXX, Josef
Subject: Re: Bernarticky steak

Dobrý den,
receptury na naše pokrmy vůbec nedáváme,neboť to je tajemství každého kuchaře a každého podniku,což jistě chápete. Nicméně v tomto případě udělám výjimku,protože toto jídlo,tedy "bernartický steak" vymyslel asi před 25lety můj otec a původně se vařil z vepřové kotlety až nyní jej vyrábíme z vepřové kýty,kam přijde koření,sůl,pepř,salám vysočina,cibule,okurka,kečup.Jak sám vidíte,příprava tohoto pokrmu je velmi jednoduchá,jde pouze o správné koření(my máme speciální)a o to,aby maso bylo na pánvi,popř.na grilu jen a pouze určitou dobu,neboť když necháte maso na pánvi dlouho-poté z něho máte "sušinku",no a když jej na pánvi necháte krátce-je toto maso syrové...
Také si Vám dovolím sdělit,že stavím v mé restauraci ubytování,které bude k dispozici hostům začátkem roku 2008.Takže pokud byste sháněli ubytování v našem okrese,bude Vám restaurace "Na rynku" Bernartice plně k dispozici.
Já vřele děkuji za Vaši pochvalu a těším se na brzkou shledanou.
S pozdravem a hezký den přeje
Luboš Mlčkovský
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-10-07, 09:41   #14
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Of hoe een simpele vraag nog een interessant einde krijgt. Fantastisch pepo.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-10-07, 21:06   #15
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Leuk !

Geweldig dat er op deze manier ook een compliment bij de kok terecht is gekomen.
Bedankt voor jullie moeite en zal zeker laten weten of het lukt.
Mocht het niet lukken.....zit er maar één ding op en dat is GAAN eten bij het restaurant.

groetjes Isabelle
Isabelle76 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels