![]() |
|
|
#12 |
|
Legende
|
Pilsner Urquell kondigt prijsverhogingen aan
Pilsner Urquell gaat vanaf november al zijn produkten zo'n zes à acht procent duurder maken! Dit berichtte het persagentschap CTK na de mededeling van Mike Shor, direkteur generaal van de brouwerij.
De verhoging is het gevolg van de prijsontwikkeling op de gerst- en hopmarkt in Europa. Tschechien Online, 12.9.2007 Volledig Duitstalig bericht tschechien-on-line |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Toen wij voor het eerst in ons huis in Tsjechie waren, werden wij spontaan uitgenodigd voor een bbq bij jonge mensen net buiten het dorp. Wij vonden dat zo leuk en besloten niet met lege handen aan te komen. We wisten inmiddels wel dat zij niet zoveel geld hebben en dat er veel vrienden van hun ook zouden komen.
Dus hebben we een paar kratten bier gehaald. Eigenlijk niet eens gekeken naar het merk of zo. Wisten wij veel. Enfin, iedereen kwam zo'n beetje aanwandelen en toen ze het bier zagen, pakten ze een flesje en begonnen enthousiast te roepen en te wijzen naar het flesjes: "dobre, dobre!!!" Toen keken we eigenlijk pas naar het merk en jawel het was Urquel. Sindsdien kopen we altijd Urquel als we er zijn. Eigenlijk niet eens zozeer voor onszelf (hoewel wij het zelf ook lekker vinden hoor), maar voor hun, want ze komen altijd wel even langs als we er zijn en dat vinden we heel gezellig. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Legende
|
Plzeòský Prazdroj stelt 11° Gambrinus voor
De beroemde Tsjechische brouwerij Plzeòský Prazdroj zal binnenkort van start gaan met de verkoop van een 11-graad versie van haar merk Gambrinus. Een 10-graad Gambrinus versie is het beste verkopende bier van Tsjechië.
De brouwers van Pilsner Urquell zeggen dat zij de Gambrinus Excellent uitbrengen om te voldoen aan een groeiende vraag naar iets sterker bier, dus 11 graden lager. De ontwikkelingsactiviteiten hebben twee jaar geduurd. Het nieuwe brouwsel kost een kroon meer dan gewone Gambrinus. radio.cz idnes.cz ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
En waarvoor drink je de 10 graad versie?
Omdat je er wat meer van kan drinken zonder om te vallen. En het smaakt prima. Ze begaan een fout door het alcoholpercentage te verhogen. Maar daaar komen ze wel achter als het te laat is. En dan nog wel een kroon meer bij de start van het product. Afvoeren die hap. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Super Lid
|
ik denk dat ik het ook bij de ouwe Gambrinus houd. Maar ik zal zeker de nieuwe proberen.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
Gambrinus
Het is maar dat we het weten,
Gelet op de eerdere reacties: Was ik wéér te laat! Laatst aangepast door zapalky; 01-12-08 om 10:00. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
SORRRRRRRY, zie ineens dat dit topic ruim anderhalf jaar ous is, en ik dacht met een nieuwje te komen... |
|
|
|
|